Love, Lykke och Lill

Love
Love är inne i en period då det bara är siffror och bokstäver som gäller. Han vill gärna och ofta sitta och skriva. Då skriver han sitt namn, helt utan att vi har hjälpt honom,  så otroligt gullig och duktig är han! Han brukar även få spela olika kunskapsspel på datorn och även där är han otroligt duktig på att känna igen alla bokstäver. Räknar gör han mest hela tiden och favoritsiffran är just nu nr 4, eftersom att han fyller 4 år i sommar. Love längtar även till sommaren, ja så att han får börja cykla igen och utan stödhjulen eftersom att han lärde sig cykla utan dom förra året.

Lykke
Lykke är inne i en period som resulterar i flera och ganska långa sammanbrott/trotsutbrott varje dag. Vi blir såklart väldigt matta över det men har lärt oss att det är bara att gilla läget och låta henne skrika av sig, för snart har väl denna "fas" gått över. Annars babblar hon på utav bara den. Hon har alltid svar på tal och älskar allt och alla väldigt mycket. -Jag älskar mina rosa byxor. -Jag älskar att leka osv, älskar är ett ord som hon verkligen missbrukar just nu, men väldigt gulligt förstås. Blöjjfri har hon då varit sen hon var 2 år och 2 månader, både kissar och bajjar på toan/pottan och är så duktig så!

Lill
Lill är en rund och go tjej! Väldigt glad överlag och älskar sina syskon otroligt mycket, ja dom är ju såå roliga att se och vara med! Hon har börjat käka gröt och gillar´t som sjutton, bara gapar och det ska helst gå otroligt fort. Så nu får hon gröt på kvällen och på morgonen. Annars ammar jag henne men ska börja införa mera mat på dagarna nu också, då jag är otroligt less på att amma och herregud, ungen är ju snart 6 månader!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0