Det var länge sedan nu

Oj, vad länge sedan jag satt med datorn i mitt knä och drog iväg ett riktigt blogginlägg! Om sanningen ska fram så har jag inte varit så sugen. Förresten så har jag inte haft tid heller. Såhär på sommaren sitter man ju knappt i soffan utan man är ute och leker fram tills att det är dags att stupa i säng.

Alla kids sover sedan 30 minuter tillbaks och min Chrille har gått och hyrt en rulle därför passar jag på att skriva några rader.  Det har ju hänt en hel del med mina kottar men utvecklingsmässigt så märks det ju mest på Lill. Lill kryper sedan några veckor tillbaks och just nu drar hon sig upp mot soffan, bord och stolar vilket även medför att hon ofta ramlar och slår sig. Hon är även en fena på att vinka! Så fort vi ska åka/gå hem från något ställe så åker lillhanden fram för att vinka hejdå. Hon är även en riktig flörtartjej! Senast idag var det en tjej på ett varuhus som utbrast -tänk vad glad man kan bli av att se ett tandlöst leende! Tandlöst leende ja, hon har fortfarande inte fått någon gadd och så fort hon blir minsta febrig tänker jag, japp nu kommer gaddarna, men icke!

Lykke är inne i värsta trotsperioden så hon har det jobbigt med sig själv just nu. Men för att hon ska bli/vara mindre jobbig så är sova lunch ett måste! Sover hon inte blir hon sju resor värre! Men hon är ju inte bara trotsig och jobbig heller utan är stundom en rolig tjej att hänga med. Ja, man har otorligt roligt när man är tillsammans med henne. Hon älskar att sjunga och sjunger gärna och ofta på Eric Saades Popular och bockarna bruse. Hon tycker om att ha på sig fina kläder och älskar klänningar. Detta medför att det är svårt att få på henne den oranga dagisvästen, ja den förstör ju hennes outfit.. Hon gillar även att sminka sig och ha målade naglar och hon står ofta framför spegeln och sjunger och gör grimaser.

Love är stora killen som alltid är snäll, ja nästan iaf! Han är verkligen hur gullig som helt mot Lill och Lykke men mot Lykke kan han ju även vara värsta retarkillen ibland, såklart de är ju syskon! Han är fortfarande inne konstruktionsfasen så han bygger gärna på sin tågbana och lego. Han tycker även om att skriva och han är verkligen jätteduktig på det! Han kan alla bokstäver också! Han älksar att vara ute , ja att leka och cykla och ja, han kan fortfarande cykla utan stödhjul, det lärde han ju sig förra sommaren. Sågen och hammaren åkar ofta fram. Love tycker även han onm kläder. Han älskar sin skatekeps och sina skateskor som vi köpte åt honom då vi var i London, ja allt som har med skate att göra så om jag ibland inte får på honom de byxor jag vill ha på honom säger jag bara att det är såna där skatebyxor som skatekillarna brukar ha och då åker de på fortare än kvickt!

Ja, det var lite smått om mina underbara ungar!

Imorgon är det midsommar och den firar vi såklart hemma hos mina föräldrar tillsammans med mina syskon och deras barn och såklart går vi ner till ånäsparken och dansar runt stången en sväng hoppas bara att vi får fint väder!

Nu har min man kommit hem med två filmer så nu blir det filmmys!

Hajk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0