Mera snö

Här sitter jag. Jag har precis duschat och ammat Lill som somnade mitt i maten och sover fortfarande. Jag ska inte bli långvarig här utan ta och plocka ihop efter morgonensfrukost.

Barnen är iaf skjutsade till dagis, Chrill fick den uppgiften idag och gud så skönt det var att slippa ge sig ut i snön med alla barnen. Visst är det skönt att gå ut i snön, men inte när det har snöat hela natten och plogbilarna kanske inte plogat vägen till dagis än.

Idag blir det annars en soft dag. Jag ska nog, får se om jag orkar, gå ner till stan och byta lite grejjer samt ta en fika med grannfrun.

Jo, jag måste ju berätta om hur duktigt Lykke är! Hon kissar bara på pottan numera! Fast att hon har blöjan på sig under natten så är den kruttorr när hon vaknar och det första hon gör då är att gå och sätta sig på pottan och kissa. Hur duktig får man vara när man bara är två år och en månad?! Det kom liksom så plötsligt det här med att hon blev torr. Vi hade inte alls tänkt tanken att hon skulle bli det för vi har liksom inte introducerat det för henne, utan hon har helt själv börjat gå på pottan. Jag tror att det kan ha att göra med att Love kissar på toan och gärna vill ha med henne som sällskap. Då har liksom hon passat på att sätta sig på pottan och vips har hon fått kontroll över kissmusklerna. Duktig tjej!

Näe,nu måste jag få något gjort medans Lillgumman sover!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0