Vardag

Dåså var vi tillbaks till vardagen igen, nästan iaf. Vi har kommit hem och sovit en natt hemma. Det gick ganska bra. Det slutade iaf med att jag och Lill gick och la oss i en annan säng eftersom att både Love och Lykke kom över till oss och ville trängas med oss i vår säng. Ni kan ju tänka er vilken liten plats man får om man är fem personer som ska trängas i en 160 cm lång säng...inte många centimeter per person alltså!

Love och Lykke har iaf accepterat deras lillsyster på lite olika sätt. Love vill pussa, krama, bära och säger hela tiden hur mycket han älskar Lill. Lykke var snäll till en början men ska numera bara slå henne, så det gäller att hålla koll på henne och man kan absolut inte lämna de två tillsammans!

Denna vecka har Love och Lykke fått ledigt från dagis. Ja, vi tänkte att det var bäst så. Det är ju viktigt för de att lära känna sin lillasyster och få vara delaktig redan från start och inte känna sig bortlämnade till dagis osv.

Jag och Love har precis kommit hem från ett återbesök på sjukhuset. Det var pku-test och hörseltest som skulle göras och det gick toppen!

Annars så rullar dagarna på och det är som alltid amning, amning och amning som står på schemat. Hon suger och suger och mina vårtor blir ömma. Men det är ju bara att härda ut för så snart möjlken runnit till blir det bättre. Det som även också blir bättre när mjölken runnit till är planeringen och rutiner. Ja, då vet man ju hur många timmar man har på sig innan hon vill käka nästa gång osv. Ingen mjölk ännu, men snart så!

Det är iaf skönt att vara hemma och jag skriver mer sen.  Måste ju berätta hur det gick till när Lill kom till världen. Men nu ska vi ta och klä på oss och åka och grilla hos mina föräldrar!

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0