Nu jäklar!

Som rubriken lyder så är det dags för mig att tag i dessa överblivna gravidkilon, typ 18 kg! Jag är såå peppad och det känns som att det är nu det gäller, ja ju längre jag väntar desto svårare kommer det nog bli att gå ner dessa kilon så det är lika bra att sätta igång!

När jag gick ner till normalvikt efter Lykkes födsel, gjorde jag det  med att äta enligt LCHF och prommisar. Det funkade ju finfint och jag mådde bra på den metoden. Därför gör jag likadant även denna gång.

LCHF står för Low Carb High Fat, alltså Lite kolhydrater och mycket fett. Fettet skall helst vara naturligt mättat fett som finns i till exempel smör, grädde, fet fisk eller kött. Jag kommer i princip kunna käka samma mat som min övriga familj förutom att jag skippar nästan alla kolhydrater och allt socker, vilket det inte var lite av under graviditeten. Jag har i princip "unnat" mig godis och gotta nästan varje kväll och det har ju satt sina spår...från att ha vägt nästan 100 kilo ska jag nu gå ner till 65 kilo. Jag kör på med ändrad kost och prommisar tills jag rott i land. Jag vill inte gå ut för hårt heller med tanke på att jag ammar.

Fredagar kommer iaf att vara min dag då jag väger mig. I nuläget väger jag ca 83 kilo.

Jag har iaf knäppt före kort på min kropp, men jag vet inte hur intressant dom är att lägga upp här. Kanske lägger jag upp en före bild när det är dags för en efter bild?

Idag har jag hunnit med en prommis runt sidsjön. Mitt mål är att gå två varv varje gång men idag gick jag bara ett då jag inte vill gå ut för hårt så min kropp inte får en chock.

Nåja, nu ska jag ta och fixa lite mellis till min man och mina dagisungar!

Hejja hejja mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0