Kolik

Ja, nu var det länge sen jag skrev men det har liksom inte funnits någon tid att sitta vid datorn. Jag är ju som sagt ensam med tre söta barn nu när pappan i hemmet är på sjukhuset i Malmö. Allt går dock bra men ibland, speciellt när jag ska lämna på dagis, så är jag lite, med betoning på lite, varm( läs svettig) i kläderna...men allt går, det tar bara lite tid.

Annars så rullar väl att på ganska bra, förutom att Lill har fått någon slags kolik, typ kvällskolik. Hon började dagen efter Christan åkt iväg. Hon började skrika på förmiddagen vid 13 och skrek tills midnatt. Samtidigt som hon skrek så pruttade hon och blev stel som en pinne, ja hon hade väldigt ont i magen. Så jag åkte till apoteket och köpte minifom droppar.

Nu när det har gått två dagar/dygn så börjar nog dropparna att kicka in och hon är en lugnare bebis igen. Men eftersom att jag ligger lite minus på sömnkontot så är Love hos sin farmor och farfar och han ska även sova över där i natt igen. Lykke skickar jag iväg till min mamma och pappa. Så i natt blir det bara jag och Lill och det ska bli såå skönt att få sova ut imorgonbitti. För annars har det blivit så att när Lill äntligen kommit till ro, typ vid 5 snåret så har Love vaknat 5:20 varpå jag inte fått sova många timmar...men jag klagar inte, absolut inte!

För Christian har iaf operationen gått bra. Han opererades i onsdags. De började operera runt 08 på morgon och var färdig 13. Så när jag pratade med honom på kvällen kände han sig ganska blåslagen och misshandlad. Nu har han även fått feber vilket betyder att han har en bakterie i kroppen. Det visade sig även att den här bakterien var väldigt resistent...detta betyder ju att inte all antibiotika biter på den...men de håller på att odla och se vad det är för bakterie och under tiden så har han fått två olika sorters antibiotika så vi hoppas att dom hjälper! Men som det ser ut i nuläget så kommer han nog inte få åka hem på måndag...stackars min Chrill...

Idag är det ju skitväder men jag, Lykke och Lill tog en prommis till Sidsjön för att mata fåglarna. Väl där blev vi nästan uppätna av den ilskna svanen. Herregud vad elak han var. Han var på Lykke son sjutton, skulle nästan bita henne! Så jag fick typ springa därifrån med henne under armen och vagnen i den andra handen...

Nu sussar båda mina flickor och jag har också legat och vilat men jag blev lite kaffesugen så jag ska ta och göra mig en latte.

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0