Måndag

Och så var det måndag och vardag igen. Varför går helgerna så fort, för fort, för? Nu när Christian har börjat att jobba igen så vill man ju att helgen ska gå så sakta som möjligt så att vi kan få njuta och göra en massa roliga saker tillsammans.

Det som är schysst är att han från och med imorgon börjar jobba mellan 07-16 istället för 08-17 som tidigare, ja då hinner vi liksom träffas längre innan det är dags för att gå och lägga sig. För att inte tala om hur mycket längre han hinner träffa barnen. Eftersom att båda barnen har en tendens att vara supertrötta redan klockan 19 så kommer det betyda mycket för dom, och för mig, att han kommer hem klockan 16 istället för 17!

Idag är det kallt ute, -12 grader har vi nu...brrr...det är iaf skönt att vi har en varm lägenhet! Eftersom att det  är så kallt ute tror jag att vi tar och packar in oss ibilen och brummar ut till Kovland. Där tänkte vi gå till kyrkis och sen går vi och äter lunch hos mina föräldrar, barnens mormor och morfar. Det känns som en lagomt mysig start på denna så kalla måndag.

Lill brukar ju sova så bra på nätterna men i natt, eller man kanske ska säga tidigt i morse, vaknade hon 04:30 och ville inte sova mer utan låg brevid mig, som tur var, och krånglade tills klockan vart 05:45 då hon äntligen somnade om igen. Sen sov vi, jag, Lykke och Lill, ända till klockan var 07:30 då jag vaknade av att Christian stängde ytterdörren för att gå till jobbet. Så jag gick upp och möttes av en strålande glad Love som satt i rummet och lekte med sin tågbana. Han sa glatt att pappa minsann har gått till jobbet och mamma du kan gå och sova lite till om du vill. Men vi gick upp och gjorde frulle istället.

Nu sitter vi här, och kikar lite morgontv, mysigt! Men jag ska nog ta och börja ta fram lite kläder åt barnen nu sen skulle jag behöva gå ut och sätt i motorvärmaren också...brrrr...


Trevlig måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0