Den första snön

Och så kom den. Den första och väldigt efterlängtade snön. Med stora ögon och ett leende som nådde upp till öronen och ett jubel som fick hela mitt hjärta att bli så varmt, så varmt, frågade Love om han inte fick gå ut och skotta lite. Efter hans segerdans och några fler jubel förklarade jag att vi måste käka frukost först och sen kunde han få gå ut och skotta lite innan han skulle till dagis.

Christian skjutsade upp ungarna till dagis för att sedan åka till sjukhuset för en återkoll av njurarna. Jag och Lill stannade hemma och bakade chokladbiskvier. Jag kan således sitta här och mysa lite innan det är dags för att käka lunch. Lill, ja hon va väl ingen bagerska direkt då hon förklarade med sin höga stämma att hon minsann inte ville baka utan istället lägga sig i vagnen och sova. Så där ligger hon fortfarande och sussar, sötnöten vår!

I eftermiddag skulle vi egentligen åka och hälsa på syster och Sigge men eftersom att vädret är som det är så skippar vi det, ja jag vill inte åka ut med bilen och riskera att bli ståendes någonstans. Men jag hoppas att de kommer och hälsar på oss istället!

Christian ska på hemligt möte i eftermiddag och det är sååå spännande!

Nu ska jag ta mig lite lunch innan Lill vaknar och vill ha käk.

Hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0