Tillbaks

Nu är jag tillbaks med ny energi igen! Av privata skäl tog jag en liten paus.

Barnen har varit, eller är, sjuka för tillfället. Dubbelsidig öroninflammation för hela skaran. Nu äter de dock penicillin så de börjar krya på sig rejält men då återstår bara snoret och den dumma hostan sen är de fit for fight igen! Men det är ingen lätt match att få i Lykke medicinen. För det första så springer hon och gömmer sig så fort vi tar fram flaskan och börjar skaka den. Sen sparkar, spottar och fräser hon för hon vill verkligen inte äta medicinen, jag och Christian får blåhålla henne. Tänk att en sån liten människa kan vara så stark....

Jag och Christian har köpt varsin iphone så nu sitter jag och klurar på om det går bra att mobilblogga från den till bloggen. Det ser dock ut som att man bara kan mms:a och det vill jag ju inte, då kostar det ju pengar och jag har ju tänkt att jag ska mobilblogga ofta både med och utan bilder, fast mest med såklart! Jag överväger faktiskt att kanske börja blogga från en annan sida istället då den är mer mobilbloggad anpassad. I övrigt är jag supernöjd med den än så länge, måste bara försöka klura ut alla finesser på den....

I skolan går det toppen, det känns dock som att det är lite slappt men på fredag läggs hemtentan ut och på onsdag nästa vecka har vi praktiskt prov. Shit, det känns såå kul och spännande att någon ska bedöma mig när jag kanske ska sätta en kateter, ta ett venprova mm....vi övar för fullt och jag känner att jag har läget under kontroll!

Nu ska jag nog ta och natta kudden snart. Christian ska besiktiga bilen imorgon så jag tänkte hinna med att käka frulle med honom innan han drar.

Natti natti

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0