Öroninlammation x2

Både Love och Lykke hade ju öroninflammation för ca 2 veckor sedan. Ifredags var det dags, igen, för Love. Vi vaknade på fredagsmorgon och han klagade över att han hade ont i örat, precis samma öra som förra gången. Så i takt med att klockan gick, iväntan på att VC skulle öppna, kom febern som ett brev på posten. Och ja, visst hade han öroninflammation igen! Denna gång fick han återigen penicillin, men en 10 dagars kur och inte 5 som förra gången. Detta betyder att Love kommer att äta 30 doser -äcklig medicin. Så för att underlätta hela processen har vi gjort ett medicinschema. Japp, ett schema som Love får kryssa i en ruta för varje gång han ätit av den äckliga medicinen. När han kryssat i sista rutan kommer belöningen, en byggarebob bil. Yes, han ska få välja vilken byggarebob bil han vill! Detta gör att medicineringen går ganska smärtfritt!

Idag skulle vi haft en playdate. Men eftersom att Love vaknade med varigt öga så ställe vi in. Ja, för skulle det vara ögoninflammation så smittar det ju så in i vassens mycket! Men istället för att träffas inne och leka så träffades vi vid Sidsjön för att fika, leka och mata fåglarna! Det var supermysigt!

På vägen hem somnade Lykke, tur att hon hann äta en bulle, och hon sover än. Love somnade strax efter lunchen och jag sitter här och käkar upp fruktsalladen som blev kvar från fikat. 

Ojdå, nu när jag kikar ut, för att spana på Lykke, så ser jag att det har börjat snöa lite....är det inte nog snart?!?!?!

Näe, nu ska jag ta och göra mig en kopp te och vänta på att lilla fröken ska vakna snart.

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Jessica

Såg att du väntade barn nummer 3, Grattis!! Hoppas det är bättre med öroninflammationen!



// Jessica

2010-03-31 @ 18:50:02
URL: http://jessiegumman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0