Love Jansson

Måste bara dokumentera vad Love sa till Christian häromdagen, och vi alla fick ju oss ett gott skratt! -Har du ätit upp bajset pappa, eller? Han är just nu inne i en eller period. Han avslutar varje mening med eller. -Ska du till plugget nu eller? -ska jag stänga av tv:n eller? Ja, ni förstår.

Vår son är verkligen den bästa som finns! Han är så finurlig, påhittig, intelligent och rolig! Han säger alltid de roligaste och påhittigaste sakerna. Häromdagen hittade han en insexnyckel (en sån som man får när man ska skruva ihop ikeamöbler) och rätt som det var så hade han nästan skruvat isär Lykkes spjälsäng samt sin egen ikeafotölj, hallå hur smart eller finurlig är man inte då liksom?!

Sen älskar han sin lillasyster så otroligt mycket. Han gör allt för att skydda henne. Om jag skäller på henne så tar han henne i försvar på en gång. Om hon gråter kommer han alltid fram och ska krama, ge nappen och trösta. Om någon tar hennes leksak ifrån henne säger han -det här är min lillasyster och hon hade den leksaken först! Men det är klart att de bråkar också men jag tycker nog att den övervägande tiden så är han så snäll och kärleksfull mot henne. Det blir ofta också mycket - Jag älskar dig Lykke, jag har längtat efter dig idag. Och precis som min barnmorska sa till mig när jag låg på BB nyförlöst och gråtmild -Katarina, du vet väl att det finaste man kan ge sitt barn är ett syskon. Så sant, så sant!

Men NU är det natta!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0