Alla hjärtans dag

Vi lämnade barnen hos Christians föräldrar för att få spendera några timmar på tu man hand. Middagen hade vi planerat eller vi hade ju köpt den till nyår men eftersom att vi inte firade hemma så passade vi på att mumsa på den igår istället. Den bestod av gratinerad hummer till förrätt. Vitlöksmarinerad oxfile med guldslantar, sallad och vitlökssmör till varmrätt. Efterrätten serverades hos svärföräldrarna och det var hemmagjord vaniljglass med chokladkross. Allt var så sjukt gott och sen att bara få sitta hemma och käka i lugn och ro är ju guld värt!

Sen hade vi också hyrt en film och köpt lite småkarra som vi kikade och smaskade på innan maten. Filmen var väl sådär men det var mysigt!

Nu har vi iaf tackat ja till dagisplats för Lykkeplutt. Hon kommer således att få börja i början på april och det känns toppen. Hon kommer nämligen att få börja på ett alldeles nybyggt dagis och om det är superduperbra och att pedagogerna är toppen skulle jag kunna tänka mig att flytta Love dit också. Men tiden får utvisa det, jag menar det kan ju bli skit också? Men vi hoppas på det bästa!

Idag är det måndag och jag ska inte till skolan, ska göra några uppgifter hemma men annars tänker jag passa på att mysa med min underbara familj istället! Love är så hostig så han ärhemma från dagis idag och han är redan på g att bygga en superduperbra rälsbana.

Oj, nu är det bäst att ta fram pottan annars hamnar det nog lite --- på golvet!

Hepp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0