Himla härlig Fredag!

Äntligen fredag! Christian tog bilen imorse för att då kan han börja sju och sluta halv fyra, han tar bara 30min lunch, och det är ju så härligt att han kommer hem lite tidigare än vanligt.

Just nu sover flickorna och Love sitter för ovanlighetens skull och speler datorspel. Jag måste säga att han är grymt duktig på det också!

På förmiddagen kom min mor hit och passade Love och Lill medans jag och Lykke åkte och hälsade på farbror doktorn. Japp, jag kände att jag ville göra det innan helgen eftersom att hon forfarande har feber. Han kikade i både hals och öron samt tog prover. Hon hade ingen öroninflammation dock ytterst lite röd i ena örat men inget so hon skulle få penicillin mot och  hon var även lite röd i halsen men halsprovet visade iaf att hon inte hade någon halsfluss. Sänkan var det heller inget fel på! Men jag måste ju säga att hon är en duktig tjej vår lilla Lykke! För det första så satt hon som ett ljus hos doktorn och han fick titta och lyssna på henne så mycket han ville. Sen när halsprovet skulle tas var hon också så duktig och gjorde precis som sköterskan sa och jag var ju bombsäker på att hon skulle stortjuta när sköterskan skulle sticka i fingret men icke, inte en endaste tår kom! Så det var en stolt Lykke, med ett plåster på fingret, som valde en liten sak ur sköterkans presentlåda.

Iaf. Doktorn skrev ut hostmedicin och tyckte att jag skulle höra av mig igen på tisdag om hon inte blivit bättre. Så nu är det bara att vänta och se. Men det är ju så knepigt för hon kan verka ganska pigg på dagen och på natten får hon jättehög feber...jaja, det blir nog bra snart det är väl nåt virus av något slag.

Oj vad det snöar ute nu då! Ja, jag ska kanske ta och göra mig en kopp kaffe och värma på några lussekatter som jag och Love kan smaska på!

Ikväll är det julbord och kidsen ska sova hos farmor och farfar fast vi får väl se hur Lykke mår och vill. Jag tänkte iaf skjutsa ut dom och beroende på hur Lykke mår på kvällen får vi väl hämta hem henne om läget skulle vara så.

Hej hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0