Mmmm

Jag ska väl börja med att säga att det verkligen var sjukt gott med sushi till lunch! Jag åt så mycket att jag till slut var tvungen att gå och lägga mig och sussa lite. M

Vid halv två väcktes jag av mobilen. Det var grannfrun som undrade om jag ville ta en prommis ner till stan och fika lite. Så jag slängde på mig kläderna och begav mig av, det var även då som jag upptäckte sviterna av att äta mycket sushi med mycket wasabi....halsbrännan från helvetet, men det var det såhär i efterhand väl värt!

Det var faktiskt väldigt skönt att få gå på en promenad. Jag hade ju som baktanke att det kanske skulle vara bra att gå lite så att bebisen sjunker ner lite mer....men det verkar inte ha hjälpt speciellt mycket för än så länge är det lugna gatan i magen.

På stan fikade vi och strosade lite i affärer. Jag handlade ingenting till någon i familjen, bebben eller mig. Till mig har jag inte handlat på år och dar, herregud det är ju inte ett dugg kul att kika kläder när man är så här stor alltså! Näe,jag väntar tills bebisen kikat ut istället, då brukar man alltid vilja ha något nytt och fräscht på sig. Gravidkläderna vill man i princip bara slänga åt fanders och köpa nytt nytt nytt! Men det som är det sämsta med att köpa nytt är att det också lätt blir förstört av mjölkfläckar. Alla mjölkfläckar man får på kläderna är så feta att de inte går att få bort med något medel alls...så därför får man tänka sig för när man köper nya kläder, ja på färger och material, det är ju bättre att köpa sånt som inte är så dyrt eller kläder som det är mycket mönster på så att en mjölkfläck inte syns så mycket.

Efter strosingen på stan åkte vi hem, japp eftersom att det hade börjat regna fick vi hämtning av grannmannen. Jag kom hem till dukat bord, fiskbullar, ris och gröna ärtor, mums mums! Efter middagen var jag så trött att jag la mig i soffan och vilade. Medans jag vilade bakade resten av familjen chokladbollar. NÄr de var färdiga tog Love och Christian en sväng ut med moppen, japp Chrille hade lovat Love att de skulle ut och cruisa lite. Alltså ni ska se glädjen i Loves ögon när han sitter på moppen, helt galet överlycklig och så förbannat söt!

Väl hemma igen fikade vi för att sedan städa upp i barnens rum och nu ligger de och sussar sött. Jag och Chrill ska väl kika lite tv och sen hoppa i säng. Det känns som att det är ganska skönt att gå och lägga sig i tid för man vet ju faktiskt aldrig när det är dags, det kanske starta i natt liksom?!

Nåja, nu säger jag tack och godnatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0