Inskolning på dagis/förskola

I morse runt nio satte vi oss på cyklarna och cyklade till Loves och Lykkes dagis. Det var ganska jobbigt att cykla dit för vi fick gå uppför så mycket. Jag var således alldeles svettig när vi väl kommit fram....kul...

Love och Chrille gick in till Loves avdelning och jag och Lykke gick in till hennes. Där satt jag, och svettades flera liter, och snackade med en av Lykkes fröknar medan Lykke bekantade sig med miljön lite. Såklart kände hon igen sig och böjrade genast att duka fram fika och måla. Efter en stund gick vi ut till de andra barnen.

Väl ute träffade vi Love och Chrille. De hade kikat och lekt lite inne och nu var de ute och lekte. Det var en toppendag så det kommer gå superbra att skola in Love, han ville inte ens gå hem när det väl var dags.

Sen måste jag ju bara berömma alla pedagogerna som arbetar där, de är verkligen de bästa! Det känns alltså helt galet rätt att ha flyttat Love från hans förra dagis till detta dagis, skönt skönt!

Nu ligger jag i soffan, men en bebis i magen som verkar ha värsta hickan, och slösurfar medans ungarna sussar lunch. Chrille har åkt iväg en sväng, han skulle visst åka förbi sina päron och hämta nånting.

Imorgon är det dags för ett besök på Mvc igen och kanske, om jag har tur, även det sista innan bebisen kommer! Jag ska därför sätta mig och skriva ner några punkter huvida jag vill min förlossning. Ja, jag tror att jag ska ta och göra det nu annars glömmer jag väl bort det....

Idag är en bra dag, Halleluja!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0