Fuktigt

Alltså det är ju helt galet vad fuktigt det är ute och inne nuförtiden! Jag hängde en tvätt i förrgårkväll och den var fortfarande lite fuktig idag när jag tänkte plocka ner och vika ihop den, gaalet! Fukten gör det inte bättre för en höggravid kvinna som mig heller, jag går ständigt och är svettig....usch!

Idag har vi varit på Kulturmagasinet och kikat på utställningarna, lekt lite på bibblan och käkat lunch på Skonerten. Barnens farmor kom dit och va med oss också, mysigt! När vi käkat färdigt ville Love såklart följa med farmor hem och det fick han. Så jag och Lykke brummade hem och la oss för att vila lite och hon sussar fortfarande. Jag har således tvättat och hängt en maskin, vikt ihop en annan, plockat ur diskmaskinen och nu ligger jag här och slösurfar lite.

Oj, vad bebben bufflar i magen nu, det riktigt kittlar i heela kroppen! Tänk att det bara är 24 dagar kvar, jo, jag vet att det kan bli plus 14 dagar också, men just nu så räknar jag inte med det, okej! 24 dagar, det är ju ingenting!

Jag har iaf tvättat klart alla småkläder och det är oroväckande mycket rosa i klädhögen....jag känner ju på mig att det blir en kille men vi har ganska mycket kläder kvar efter Lykke så jag har tvättat alla de småkläderna också, vadå, om det blir en kille så får han väl ha på sig rosa kläder när vi är hemma då! Det är ju alltid bra med ombyte!

Vi var ju som sagt på Mvc igår och det gick toppen! Alla värden såg finfina ut, magen följde kurvan med ett SF-mått på 36cm och bebbens hjärta slog 150 fina slag/m. Det var ju första gången hjärtljuden slog över 135 så kanske finns det en chans att det blir en tjej...men jag tror inte på att man kan se vad det blir för kön enbart att stirra sig blint på hjärtljuden. Jag menar Love hade ju höga, över 150, hjärtljud varje gång. Nåja, det är iaf sjukt spännande att se vem som kikar ut!

Äsch, nu ska jag banne mig pallra mig upp och hämta sladden till iphonen så kan jag bjuda på lite bilder!

Magen vecka 37

Love och Lykke leker ute i regnet!

Sigge och Love kastar pinnar i ån, vid stampen.

Lykke provar sina Havaianas!

Love cyklar och Lykke och Sigge springer efter!

 

Äh, nu orkar jag inte mer utan nu ska jag vila lite mer innan lillpluttan vaknar!

 

Hajk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0