Döv

Nu sussar ungarna tillsammans med Christian som jobbat natten. Jag ligger således här i soffan och vilar lite.

Vi, jag och barnen, har varit en sväng till birsta nu på förmiddagen. Vi har köpt en liten bebismössa som bebben kan ha precis när den kommit ut samt ett par byxor och två par strumpisar till Lykke och en cool mössa till Love. Det var Love som valde ut mössan som bebisen ska ha. Det blev en såndär från H&M med öron på, jag tycker personligen inte att den så cool men okej, Love ville prompt att vi skulle köpa den så då fick det bli den!

Inatt har jag haft så sjukt ont i örat. Jag somnade ganska snabbt men vaknade efter någon timma pga det kändes som att örat skulle sprängas så jag upp och tog en alvedon. När den kickat in kändes det faktiskt liite bättre och jag kunde somna om.

Jag har även fött vårt barn i natt, japp det blev en liten kille med ljust hår! Så nu förväntar jag mig att det blir en liten kille då....det sägs ju att det man drömmer brukar vara det som är sant. Men på morgonkvisten fick jag för mig att det var något knas med bebben i magen då jag inte hade känt några rörelser på så lång tid så jag vände och vred mig för att se om bebben ville puffa tillbaks lite, men icke. Jag beslutade mig därför att gå upp och dricka lite vatten och då blev det livat i magen, skönt!

Annars är jag döv på vänster öra just nu. Jag hör ingenting bara mig själv när jag andas och pratar, läskigt är det. Jag tar nässpray och snyter mig samt håller för näsan och blåser, men inget hjälper eller släpper. Lite ont gör det också, men absolut inte lika ont som det gjorde i natt, så jag tror inte att det gått hål på hinnan för då borde jag ju inte ha lock för örat, eller? Jaja, det är väl bara att vänta ut antar jag.

I natt jobbar Chill sin sita natt sen är han ledig i 6 dagar igen, såå skönt! Så kanske drar vi till marknaden imorgon på eftermiddagen eller så drar vi dit på lördag förmiddag allt beror ju på väder och vind! Jag vette sjutton om jag vågar låta Love åka någon karusell, man vet ju aldrig hur säkerheten är...men en coccosboll och en langos lär ju slinka ner!

Jo, på måndag börjar Love på sitt nya dagis! Han glädjer sig jättemycket och ser framemot att börja där! Just det, jag måste nog ta och ringa till Lykkes avdelning och berätta att vi kommer dit på måndag och hälsar på en stund. Bäst att jag gör det nu annars glömmer jag bort det!

Hej hej!

Kommentarer
Postat av: Annelie, Thelma & Thilde

Trevlig helg på er! Har du tid o ork att ses någon dag till veckan? Vore jättekul att träffas innan er lilla kikar ut. Hör av dig något om du har lust. Är gräsänka i 14 dgr. så vi ses gärna! Kram på er!

2010-08-19 @ 20:35:12
Postat av: Anna

Men ställ inte till så du ska föda barn på Selånger marknad bara ;)

2010-08-19 @ 21:20:50
URL: http://edar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0