VAB

japp. idag har jag då varit hemma pga vård av barn, ingakonstigheter alls. Barnen har feber, Love vinner med den högsta tempen och Lykke tätt följt som tvåa. Snoret rinner fortfarande, som en fors, på båda men bara Love är den som har hosta, hoppas hoppas att inte Lykke hinner få den också, för det låter ju såå jobbigt när han hostar!

Love vaknade för 45 minuter sedan och då hade han tillsammans med Chrill och Lykke sovit i 1,½ timma. Lykke och Chrill sussar fortfarande så hon är snart uppe i 2,½ timma! Men det sägs ju att den bästa medicinen mot sjukdomar är just sömn, så hon får vackert sussa på!

Jag har medans barnen sovit :
  • Plockat undan efter dagens lunch
  • Hängt upp tvättmaskin nr 2
  • Ställt ut tvättställningen med tvätt på uteplatsen i hopp om att det ska torka fort i solen!
  • Käkat choklad, någon ny smak av marabou, men trots att den smakade skit så åt jag upp den...
  • Ätit två plommon och druckigt vatten
  • Skrivit klar en examinationsuppgift till seminariet som äger rum vecka 17
  • Sökt en vetenskaplig artikel till min andra examinationsuppgift.
Imorgon ska jag på praktiken igen och på kvällen ska vi fira min älskade farfar som fyller år. Eftersom att barnen är sjuka så tar jag och brummar iväg dit själv och det är inte så tokigt ska jag tala om för då kan jag sitta och prata, käka tårta och dricka kaffe i godan ro utan att hålla efter två små busiga barn som springer omkring och gör en massa hyss.

Annars så har jag hunnit så här långt i min graviditet!

Du är på dag 145 av 280. (51,8%).

Du är i vecka 21.
Du har gått 20 fulla veckor och 4 fulla dagar (v20+4).
Du är i 5:e kalendermånaden.
Du är i 6:e graviditetsmånaden (lunarmånaden).
Du är i trimester två.
Beräknat förlossningsdatum Fre 3 sep 2010
Du har 135 dagar kvar till beräknad förlossning.


Kommentarer
Postat av: elin bergström från kyrkis i kovland

Hej Katarina! Vad underbart fantastiskt roligt att du ska få barn igen!!!! Blev bara tvungen att skriva en kommentar nu, har bara varit inne på din blogg en gång för ganska länge sedan så jag visste ingenting. Jag beklagar att din man är/har varit sjuk, det är bra gjort av er att kämpa vidare och bli en större familj trots att ni vet en del om livets baksidor...Men mer kärlek och mer styrka kommer ju med ytterligare ett barn att älska, fast det är inte alla som skulle våga eller orka!! Grattis!

2010-04-27 @ 11:21:46
Postat av: Katarina

2010-05-03 @ 09:31:24
URL: http://m
Postat av: Katarina

Hej Elin!

Tusen tack för värmande ord!

2010-05-03 @ 09:32:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0