Stängt pga sjukdom

Hela familjen Jansson har varit sjuka eller vi är väl fortfarande lite sjuka men det går åt rätt håll så vi börjar pigga på oss.

Det började med att Love hade hög feber var snorig och hostade. Det ville inte ge med sig utan han blev bara sämre och sämre. Dessutom så åt han typ inget på dagarna och inte välling på natten heller för den delen, kanske om vi hade tur fick vi i honom en glasspinne. Så efter fem dagar med feber ringde jag till sjukhuset. Hon tyckte att vi skulle åka in för en undersökning. Hon tippade på att det kunde vara halsfluss. Så Christian och Love åkte till sjukhuset för undersökning, jag och Lykke stannade hemma och vilade. Jag hade nämligen under natten fått feber och sjukt ont i halsen, så jag trodde ju att jag också hade fått halsfluss men tanten som jag pratade med trodde inte det utan bad mig vänta i några dagar för att se om det gick över. Jag har ju iof inte några halsmandlar heller men man kan visst få halsfluss iaf.

Nåja, killarna åkte iväg varpå jag och Lykke, en snorig och hostig liten tjej, gick och la oss och sov. Vi väcktes av att Christian ringde och berättade läget. Love hade ingen halsfluss, skönt. De hade då tagit sänkan på honom och den ska i normala fall ligga runt 8 men i Loves fall låg den på 58! Då fick doktorn tänka om och började undersöka honom mer. Han lyssnade på lungorna flera gånger men han trodde inte på lunginflammation. Sen kikade han i öronen, japp, ena örat var superinflammerat! Det konstiga är ju att han inte har klagat på att han har haft ont, de förra gångerna han haft öroninflammatin har han ju skrikit som en stucken gris på nätterna.

Iaf. Han fick penicillin utskrivet. Så nu äter han bra igen, tack och lov! Men febern är inte borta riktigt och absolut inte hostan. Han hostar tills han kräks upp slem och då ger vi honom ändå slemlösande. Därför ringde jag in och frågade hur länge det kan ta innan febern är borta då han fått penicillin och sa att det kan ta några dygn men om den inte går över så kan det ju vara att han fått fel medicin samt att det är något annat än öroninflammation som är boven.

Det är ju itne bara jag, Love och Lykke som varit sjuka utan även Chrill. Han har också haft och har fortfarande ont ihalsen, mitt har börjat lägga sig, peppar peppar. Han har även samma hosta som mig och Love. Det är så otäckt attt känna att man nästan kräks då man hostar, fy. Men nu börjar vi krya på oss igen. Vi har inte varit utanför dörrarna sedan i torsdags vilket varit sjukt tråkigt då det varit värsta fina vädret ute....

Denna vecka och nästa vecka blir Love hemma från dagis. Han får ju inte gå när han käkar medicin sen veckan efter är han ju extra mottaglig för baciller så då blir han hemma med mig och Lykkeliten istället. MYS!

På fredagmorgon drar hela familjen till Sthlm och stannar till söndag! Vi bor hos Linn och Jossan vilket ska bli supermys! Chrill har ju även skvalpfestivalen som han ska medverka i och om vädret är fint är vi såklart där och hejjar på de! Annars så tänkte vi bara mysa på, kanske gå på skansen och göra en massa andra roliga och skojjiga saker!

Nu ska jag nog ta och borsta gaddarna och fixa till inför natten. Ett måste nu är att ha ett vattenglas brevid sängen samt halstabletter, inte bra för gaddarna men vad göra liksom?!

Natti natti!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0