Helgen

Nu ligger jag här, framför tv:n och myser. Det är ju otroligt vad ljus det är ute nu, härligt härligt! Jag ligger och småkikar på söndagsparty, men ärligt talat så tycker jag inte att det är så bra, faktiskt.

Iaf. I helgen har vi bara myst. I lördagsmorse tog vi bilen och drog ut till min mor och far. Eftersom att de skulle bort och sova på hotell passade vi på att vara husvakt, (vi tar verkligen alla chanser vi kan att få bo i hus nu.).  Vädret var lite oroligt dvs spridda skurar som blandades med solsken ovartannat, och jag ville hitta på något. Jag hade på morgonen läst i morgontidningen att det skulle vara traktorutställning i Indal och jag kom genast på idén om att Love kanske skulle gilla att åka och kika på det. Så vi trotsade vädret, slängde in några paraplyer, och packade in oss i bilen. Vi började vår färd mot en kolsvart himmel som snart öppnade sig, för fy sjutton vad det regnade. Men vi hade tur för väl framme sken solen och det blev fint igen. Vi strosade omkring och kikade på alla traktorer, grävmaskiner, dumprar och alla andra maskiner/fordon som fanns där och Love stortrivdes.





Efter någon timma packade vi återigen in oss i bilen och styrde den mot min farmor och farfar. Vi bjöd in oss på middag och mys. Det var verkligen en supermysig eftermiddag och kväll vi hade. Solen sken och vi åt gott och fikade gott. Vi tog tom en prommis ner till sjön, det var såå mysigt!

Samlar stenar och pinnar som man kan kaste i sjön
















Åter hemma stod farfar och väntade på oss.

När vi hade besökt sjön och kikade på klockan var det dags för oss att åka hem, ja så vi hann hem tills att Robinson skulle börja. Men vi kom på andra tankar och stannade kvar och kikade Robinson där i stället och det var superkul tyckte Love som både käkade chips och lördagsgodis i massor. Han orkade vara vaken hela Robinson men somnade som en stock i bilen på väg hem, lillasyster Lykke knoppade av strax efter att Robinson börjat.

Idag har vi bara chillat hemma hos mor och far. Det har varit superschysst väder så vi har verkligen njutit både med lek, prommis och grillat!

Innan vi åkte hem styrde vi bilen först mot en mack, där glass inhandlades, och sen mot norraberget och dess skojjiga lekplats. Det var verkligen superroligt att åka linbana och rutschkana där tyckte Love.







Nu dags att knoppa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0