Liten sjukling

Nu har det hänt igen. Love är sjuk. Han har jättehög feber, över 39, och det har han haft i tre dagar nu. Jag ringde till sjukvårdsupplysningen idag och snackade lite om hurivda vi ska göra med lillagubben. Sjuksyrran tyckte att vi skulle åka in ikväll så att en doktor fick ta sig en titt på honom. Ja, han äter inget och dricker sjukt dåligt så kanske har han ont i halsen? Jaja, det återstår att se i kväll, hoppas bara att de hittar något fel på honom så att han kanske kan få sig en lite penicillinkur!

Annars snurrer vi runt, eller inte jag men Lykke! Hon är så duktigt nu och snurrar glatt från rygg till mage, duktiga lilla tjejjen!

Idag har vi bara softat framför tvn och pippi. När Love är sjuk är det bara pippi som gäller och lika glad är jag för det, för tänk om han bara ville kika på teletubbies eller dylikt, då hade man ju blivit galen! Men pippi, hon är ju riktigt rolig att titta på!

Jag har faktiskt stätat också, dragit runt med Lykke på magen och dammsugaren efter, för fy sjutton vad dammråttor vi hade! Men nu är det fint igen, tror faktistk att jag ska ta och torka golven också....kanske...

Nu gnäller Lykkepiga och vill upp!

Ses!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0