Oj ojojojoj

Nu var det ju längesedan jag skrev, fy på mig! Men vi har det iaf bra och mycket har hänt sen sist jag skrev, för typ två veckor sedan. Lykke har själv slutat dia, alltså hon käkar ju fortfarande på natten men på dagarna käkar hon mat. Hon är superduktig och tycker att allt smakar mumma. Det är verkligen superskillnad på Love och Lykke, då Love åt som en myra och vi verkligen fick lirka in maten i munnen på honom medans Lykke glatt öppnar munnen vilket är superduperskönt!

Annars rullar livet på, lite för fort nästan. Det känns som att både Love och Lykke blivit så stora så snabbt. Love är superduktig på att både kissa och bajsa på pottan. Han liksom bara piper iväg och hämtar pottan om han är nödig, och nu glömmer han även att hämta ut belöningen efter ett väl utfötrt jobb, dvs en liten godisbit. Han snackar heela tiden och frågar hela tiden - Vad är det här? Vad heter hon/han? Vad gör han/hon? osv, han snackar heller inte om sig själv i tredjeperson längre, ja, han har blivit så stor och duktig!  Love tycker även att det är väldigt roligt att oss för Katarina och Christian istället för mamma och pappa sen säger han inte mamma och pappa längre heller utan mammi och pappi, söta unge!

När vi var på Birsta City sist gick vi, jag och Love, förbi en bänk varpå Love säger till mig -Katarina, kom ( och så klättar han upp och sätter sig på bänken) Jag -Vad ska vi göra nu då Love? Love - Prata lite bara.  Han är en rolig kille att hänga med just nu, han babblar om så mycket och han är ju så förståndig! Det är även mycket kiss och bajs. Han går ofta ut och rastar sina hundar och djur -Han ska bara bajsa lite...

Jo, Lykke har ju äntligen fått tänder också. Hon har just nu två små risgryn i nederkäken, hon är så söt så!

Imorgon är det söndag och det är ingen vanlig söndag utan Lykkes dopdag.  Vi ber således till vädergudarna nu. Vi ber om upphåll och sol men huvudsaken är ju att det inte regnar! Så håll tummarna för upphehållsväder!

Just, jag har ju jobbat lite också, några timmar här och där. Det är verkligen superskönt att få komma ifrån lite!

Till hösten blir det även plugg för mig. Jag har ju redan läst halva lärarutbildningen men jag har nu, under min mammaledighet, kommit på andra tankar. Så jag skippar lärarutbildningen och hoppar på sjuksyrra istället. Jag börjar till hösten och det ska bli såå kul, det känns verkligen såå rätt! Jaja, jag får skriva mera sen men nu måste jag lägga mig, jag vill ju vara pigg på Lykkes dop imorgon!

Bilder utlvoas imorgonkväll men jag avslutar detta inlägg med en bild på denna goding!

Love käkar smultron och han älskar´t!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Hej gummsan!

Vilket fint kort det var från dopet! DET tycker jag du ska ha som frontbild här på bloggen =) Dags att byta den nu ;) Det var läääänge sedan det var snö ute!

Vad sägs om en kaffe på fredag förresten??



Kramiluuur

2009-07-28 @ 21:08:52
Postat av: Anonym

Ja det var från mig inlägget ;)

2009-07-28 @ 21:09:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0