Kyrkis

Idag har vi varit på kyrkis. Första gången som jag var där själv med båda kidsen. Lykke som alltid sover på förmiddagarna var naturligtvis vaken hela tiden. Love var även han på ett dåligt humör, skrek och gormade som en tok på slutet innanvi skulle gå hem. Jag antar att han var övertrött, han vaknade ju trots allt klockan sex imorse.

Love somnade i vagnen på väg hem, Lykke likaså. Jag gjorde iordning lunch åt mig själv och hinner inte mer än sätta mig ner på stolen innan Lykke vaknar. Jag hämtar henne och fortsätter äta med henne sittandes i mitt knä.

När jag käkat upp tog jag med mig Lykke till soffan där vi la oss och vilade lite. VIlan blev dock inte lång då Love vaknade några minuter senare. Han gallskrek och var superduper grinig. Jag försökte med alla möjliga medel för att få igång honom, men förgäves, han var sur. Som grädde på moset blev även Lykke en suris och grinade och hade sig. Jag satt alltså med två skrikandes barn i famnen, inte roligt alls ska jag tala om. Tillslut lämnar jag Love framför tv:n och barnprogram medan jag går och fixar iordning en kallpannkaka med lite socker på. Så när jag ger honom den och ett glas möjlk blev han tyst. Så han käkade upp pannkakan och var glad sen. Lykke slutade grina när jag sattehenne i babybjörnen och då var jag trött och slut!

Lykke har haft svårt att komma till ro hela dagen lång. Det kan bero på att hon inte bajjat på flera dagar, snart 14. Det kan även bero på att hon är rosslig i halsen har jag hört nu. Hoppashon inteblir sjuk bara!

Jaja, snön har fallit som jag vet intevad, härligt!

Nu är jag slut som artist och ska gå och lägga mig.

Tja!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Inte bajjat på 14 dar??!! låter inte bra det...

2009-01-21 @ 15:15:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0