Sjukstuga

Ja, det kanske inte är så oväntat att Love blivit sjuk. Han har hosta är snorig och har över 39graders feber. Efter fyra dagar på dagis. Det är ju så synd att störa inskolningen med sjukdom, men vad göra? Han kommer säkerligen att stanna hemma hela veckan, så då är det väl bara att börja om på måndag igen då. Men jag tror att jag ska försöka lämna honom där på morgonen och sikta in mig på att hämta honom vid avtalad tid, alltså klockan två. Ja, och går det absolut inge bra så är det ju bara att de ringer mig så hämtar jag honom på stört!

Idag har han legat i soffan och kikat på film och tv. Det har blivit mycket alfons och pippi. Stackars vår lilla Love, han ser så liten ut när han, i bara blöjjan, ligger i soffan med hosta och rinnig näsa och ögon. Hoppas det går över snart!

Jag och Lykke lämnade hemmet imorse innan tio. Vi hade bestämt träff med svärmor på Birsta. Så vi har således gått runt i affärer och myst. Så jag har blivit bjuden på mat samt att hon, svärmor, köpt massor med kläder till Lovegos, tusen tusen tack! Jag fick också en present, silikon grytlappar, tack tack!

Efter Birsta besöket så handlade jag massa med gosaker som man vill ha då man är sjuk. Varpå jag brummade hem. Väl hemma möttes jag av en liten liten Love. Det är så hemskt att se sitt barn vara sjuk, det gör ont i mammahjärtat då.

Nu har han precis somnat i soffan så vi får väl hopppas att han sover en stund. Jag har mest bara legat och smekt honom på ryggen och huvudet. Han vill gärna att man ligger nära nu.

Lykke är inte heller så pigg. Hon snorar och hostar men är dock feberfri, skönt!

Chrille är mr snor själv. Hans näsa är som en öppen kran, det fullkomligt forsar ut snor!

Men jag, jag är pigg som en nötkärna, peppar pepper!

Nu börjar halvåtta hos mig!

Tjign!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0