Polarn och jag

Idag har vi varit på kyrkis. Det var kul fast lite jobbigt också. Love var ganska grinig och när man är grinig och trött så slår man sig. Love gick in dörrar, väggar och ramlade lite här och där, så det blev lite grin. Men det var kul också. Vi lekte med tågen, bilarna, djuren och så läste vi böcker, Alfons såklart! Sen blev vi intervjuade av mittnytt också. Just det,ni läste rätt, mittnytt. Jag hoppas, hoppas så innerligt att vi inte kommer att komma med, då hon intervjuade många andra än mig. Men det tåls att tänka på, iaf tills på måndag då det är tänkt att det ska sändas.....uscha, jag hoppas inte vi kommer med!

Efter kyrkis gick vi en sväng på polarn i stan. Där fyndade jag två schyssta tröjjor till Love. Glad i hågen styrde jag vagnen hem. Båda barnen hade då somnat så jag stannade till vid kiosken och bytte in min trissvinst till två nya lotter. Snacka om att man hinner fantisera både det ena och det andra under prommisen hem. Tänk om, tänk om det händer mig nu osv.....och visst hände det mig. Jag vann 50kr! Jihoo, så nu lever vi på hoppet igen....nästa gång, då kanske......

Båda barnen fortsatte att sova länge när jag väl kommit hem. SKönt för mig som både kunde äta lunch och softa ner efter kyrkis. Chrille jobbade hemifrån idag också så det var mysigt med lite sällis här hemma. Jag började även att leta fram lite foton som vi ska förstora och göra tavlor av. Vi behöver ha lite mera kort på väggarna. Och nu när jag tänker på det så kommer det bli kanoners!

När Love vaknat och varit vaken en stund kom syrran och Sigge förbi en sväng. Love blev till sig och drog fram alla sina leksaker, till köket, för att visa Sigge de. Så då lekte de i köket en stund innan jag började göra pannkakor. Love åt två stycken med socker och citron på, japp citron ska det va. Sigge smakade en han med men jag vet inte om det gick hem så bra, konstigt för Sigge brukar ju gapa för det mesta....

Jaja, när de lekt och käkat så gick grabbarna, Love och Chrill, ut för att gå till affären och handla lite inför kvällens mys, grönsaker och dipp, mumma. Karin och Sigge klädde på sig för att gå hem till sig. Jag och karin bestämde att vi skulle åka till Birsta en sväng senare på kvällen. Vi ville kika på polarns rea.

Så efter middag och mys ringde syster och sa att hon skulle hämta upp mig. Och som tur var så hade jag precis gett Lykke mat så hon fick stanna hemma med grabbsen. Skönt att få lite ensamtid! Väl på Birsta så fyndade jag massor med kläder till Lykke. 5par tröjjor, 1 par byxor, 2 par strumpor och en kjol, allt som allt skulle det ha blivit 1250kr men jag betalade 300kr, snacka om fynd! Sen fyndade jag ett par supercoola skor till Love, Timerland, för ynka 100lappen så jag är glad kan man säga! Chrille tyckte också att jag hittat snygga kläder till våra små humlor!

Nu sitter vi och kikar film, eller jag kikar inte så mycket utan sitter ju och skriver. Men iaf,vi har kikat på På spåret ikväll och Chrill rulade, han var verkligen hur duktig som helst, min man, underbarast!

Nä jag ska nog ta och borsta gaddarna nu, är trött. Imorgon ska vi lämna bort Love till sin Farmor och Farfar. Jag och Chrill ska ha en gåpåloppisochandraaffärermysardag imorgon. Det är ju så skönt att kunna gå ostört och kika på allt utan att behöva springa och jaga en liten kille som bara vill åka rulltrappa osv. Lykke hänger såklart med hon också, emn hon gör ju inte många knop per dag. Hon är fortfarande världens snällaste unge, peppar peppar!

Ja men vi säger väl godnatt nudå....vänta jag ska bara......

Kommentarer
Postat av: Carro

Nyss såg jag en riktig SUPERMOM på Mittnytt ;)

2009-02-09 @ 22:36:15
URL: http://carros80.blogg.se/
Postat av: Carro

Nyss såg jag en riktig SUPERMOM på Mittnytt ;)

2009-02-09 @ 22:36:32
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0