Dagis

Imorgon är det dax. Love börjar på dagis. Vår lilla kille har blivit stor, hua vad fort det har gått! Fast det är ju inte på riktigt som han börjar imorgon, det är ju inskolning först. Så imorgon blir det bara en timma för att checka in placet liksom. Christian har tagit på sig inskolningen, ja, fröknarna eller ska jag säga pedagogerna på dagis, ursäkta, förskolan, sa att det brukar gå bättre om pappan skolar in i stället för mamman, ja dessa mammaband osv. Jag tycker att det låter perfa iaf! Jag och Lykke måste ju också vänja oss vid att vara tillsammans bara vi...haha,närå,det ska bli så mysigt att få lite ensamtid tillsammans med Lykkepiga!

Idag var vi på kyrkis. Det var kul.

Efter kyrkis gick vi hem och käkade lunch varpå Love tog sin nap, Lykke, ja hon somnade på kyrkis vid elva och sov till lite halv tre typ, skönt att få lite egentid däremellan då båda kidsen sov.

Runt halv två, två kom Christians mamma, Loves farmor, min svärmor, och Eva hit. Eva hade med sig presenter till Lykke och svärmor hade med sig morotsbakelser. Eftersom att Love sov när de kom så satt vi och snackade lite iväntan på att Love skulle vakna. När han väl vaknat så fikade vi och han ville leka med "jammo" hela tiden. Så de busade på och Lykke vaknade för att käka och sedan leka hon med. Runt halv fyra kom daddycool hem. Då hade vi bestämt att vi skulle åka med till "jammo" för att äta middag, mysigt! Så vi klädde på oss och åkte iväg.

Nu sover barnen sen några timmar. Det är så skönt att få ensamtid på kvällarna, man behöver det. Så jag har surfart runt på diverse sidor, kul! Men nu ska jag nog ta och kika på lite tv, jag har lite att ta igen av en serie som jag följer.

Jo, igår var vi ju med på Mittnytt också. Jag skäms. De var och filmade och ställde frågor när vi var på kyrkis i fredags. Usch, typiskt att de skulle fråga mig också....man blir ju så överrumplad liksom, vet inte vad man ska säga samtidigt som man har en kamera upptryckt i fejjan. Nåja, det var ju roligt att Love fick vara med iaf. Vi har tänkt spara klippet till framtiden och för er som är intresserade/nyfiken kan ju gå in och kika på MIttnytt. Jag får inte till länken, så ni får leta reda på det helt enkelt!

Klippet är under, Mer stöd åt föräldrarna.

NÄe, nu tackar jag för mig!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0