Alla sova släckta äro ljusen.....

måhända hos alla utom hos mig, för här lyser ljusen och jag sitter uppe och pluggar. På fredag är det dags för tenta igen. Jag har faktiskt hoppat över en då det helt enkelt inte fanns någon tid över till att plugga på. Ja nu är ju Christian, äntligen,  hemma från sjukhuset men han är ju ändå inte riktigt fit for fight så att säga. Så jag har nöjt mig med att vara mamma/sjuksyrra på heltid istället. Jag får ju egentligen lida lite för det nu för nu har jag massor att läsa igen tills tentan som är på fredag....men men, familjen går ju faktiskt först!

Chrille äter fortfarande starka mediciner samt går på cellgiftsbehandling var tredje vecka, han har redan hunnit med två omgångar och kanske, kanske börjar det hjälpa lite. Han ska iaf in på undersökning nu på onsdag och då får vi se hur mycket medicinen hjälpt och vi hoppas att det ser bra ut så att han slipper operation, så håll tummarna för honom!

Annars är det bara bra med oss andra i familjen. Love älskar att gå på dagis,han vill helst bli lämnad innan de går ut så att han hinner leka inne en stund samt att han får vinka i fönstret på stora avdelningen. Snart är han även blöjfri det är endast på natten och på dagis använder han blöja och han är verkligen superduktig på att säga till när han är kissis och bajsis,går gärna en gång för mycket än för lite!

Lykke fortsätter att klättra vilket alltförofta resulterar till att hon ramlar och hon får blåmärken här och där. Hon är verkligen inte en fegis! Går gör hon hela tiden och snabbt dessutom. Man kan väl säga att det släppte ordentligt några dagar innan hon fyllde ett år. Innan var hon en riktig fegis som gärna tog det säkra före det osäkra och satte sig ner på rumpan och kröp istället för att gå. Hon älskar att dansa och sjunga! Tyckte så mycket om att gå på babysång, synd att det är slut nu då...

Snart är det jul och jullov, eller förresten det finns inget jullov när man är högskolestuderande! Vi har en uppsatsuppgift med redovisningen under julledigheten så det är bara till att skriva färdigt så fort som möjligt så man får vara lite ledigt iaf! Men när denna kurs är färdig typ i början på februari, det är då jag kommer bestämma hur framtiden kommer att te sig. Om Christian är lite friskare och starkare, ja så stark att han kan vara hemma med Lykke, ja då kommer jag att fortsätta plugga annars är det jag som är hemma och mammaledig med henne och börjar plugga igen efter sommaren. Helst önskar jag att Chrille är så pass frisk och stark att jag kan fortsätta plugget!

Nu gråter Lykke, dags för välling!

Jag har massor med bilder men de får jag visa en annan gång!

Nu ska jag få mig lite sömn jag också!

Natti

Kommentarer
Postat av: elin

vad har han för? Hoppas allt går bra!=)

2009-12-07 @ 11:33:28
Postat av: elin

vad har han för sjukdom? Hoppas allt går bra! =)

2009-12-07 @ 12:34:26
Postat av: Carro

SOm jag sagt tidigare, du fattar nog inte hur stark du är människa!! Kul med en uppdatering iaf =) Kyrkis på Fredag? Kram till familjen!!

2009-12-08 @ 12:46:12
URL: http://carros80.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0