Vårväder

Våren har äntligen anlänt! Solen strålar och humöret likaså, underbart!

Vi har precis avnjutit pannkakor med grädde och hallonsylt, mumma! Killarna blev så mätta och trötta medan vi tjejer är pigga och glada. Vi passar således på att ha lite kvalitetstid tillsammans.

Hela påsken har varit mysig och skön. Christian flyllde ju år, 29, i fredags så det firade vi först med fika och skönsjungande sång på morgonen och efter frukosten drog Chrille och hans polare till backen för att åka bräda varpå vi andra åkte till Christians föräldrar och hade det skönt ute i solen.

Love och farmor kikar på bäcken.

Love och farmor!

Love klättrar på stegen

Jag och Lykke kikar på vad farmor och Love hittar på för hyss!

Lykke!

Birthday boy!

Lykke snurrar och snurrar!

Världens finaste!

På eftermiddagen blrv det tre-rätters middag och vi åt så det stog  ut genom öronenpå oss, supersmarrigt var det!

I lördags var det fest som stod på schemat. Vi hade förfest här hemma eftersom att vi inte hade någon barnvakt åt Lykke så fick Christian stanna hemma med henne. Jag var ju lite orolig att det inet skulle gå så bra med tanke på att vi inte visste om hon skulle ta flaska och så men jag hade pumpat ur massor med mjölk och köpt en ny fin specialflaska. Allt detta behövdes dock inte. Jag ammade henne innan vi gick ut och sen sov hon sött ända tills jag kom hem sisdär runt fyra snåret. Jag hade sjukt kul och det fick jag ju såklart igen dagen efter då jag vaknade och var så trött så trött.

Lite bilder från festen:

Jag och Lykkepiga!



I går hade vi en bakis dag hela dagen lång. Det blev iof ett litet brejk i det hela då min mor, far, syster med familj och bror med familj kom hit på födelsedagsfika för att fira Chrill. Barnen lekte och vi vuxna fikade av alla mina läckerheter, ja, alltså jag åt typ en kaka mer fick jag inte i mig. Det var riktgit trevligt och barnen hade så kul så!


Kusinerna busar!

När alla åkt hem klädde vi på oss och gick ut på promenad. Det blev ett stop på pizzerian också, och det var inte så tokigt alls, snacka om att det är gott att käka pizza när man är bakis! Love tyckte också att det var gott fast godast var nog pizzasalladen och svampen på pizzan. Lykke sov sig igenom hela promenaden och besöket på pizzerian.

Grabbarna sover forfrarande och Lykke likaså jag ska således snart börja packa iordning en väska som vi ska ta med oss när vi åker till min mor och far. Idag bjuds det på grillat, första gången för i år ochdet ska bli sjukt gott!!!

Bäst att sätt fart innan småbusarna vaknar!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0