Soft dag

Idag har det varit en soft dag! Vi började med att sova till halv åtta sen gick vi upp och käkade frulle. Efter frullen gick vi och la oss i sängen igen och hade kojja som förövrigt är en stor favorit hos Love just nu. När vi tröttnat på kojjan gick vi upp och klädde på oss för att sedan åka till kyrkis i Kovland, men innan vi åkte dit svängde vi förbi och hämtade upp syster och Sigge.

På kyrkis var det skoj! Det var helt galet mycket folk, nästan för mycket, så jag tyckte att det var lite rörigt att hålla reda på Love, men det var ju trevligt iaf.Jag antar att det inte kommer vara lika mycket folk nästa gång, för det brukar ju kunna droppa av några och sen var det ju faktiskt premiär sedan sommaruppehållet också.  När klockan närmade sig 12 brummade vi hem till mami och papi och käkade lite lunch. Ja,de var inte hemma men vad gör väl det då det fanns rester kvar sedan gårdagens middag som Love fick mumsa på medan syster stekte blodpudding till oss, fast jag fick inte så många då Love käkade upp min mat, nästen iaf....

MÄtta och belåtna styrde vi bilen mot stan igen. Syrran skulle på babysång med Sigge och Love skulle hem och sova. Eller han somnade ju i bilen men jag flyttade över honom till hans vagn. Där sov han ända tills att jag skulle åka till VårdCentralen., japp, det var dags att bli omplåstrad igen. Nu hade även Chrill vaknat så han fick ta hand om Love, men när jag kom hem igen så berättade Chrill att Love hade varit ledsen mest hela tiden och det förstår jag ju också, det är väl inte kul att vakna och så ska mamma åka ifrån en. Men som tur var så var jag ju inte borta så länge!

Efter att vi betalat räkningarna så åkte vi till Loves farmor och farfar för att käka middag och mysa!

Nu har jag kikat på Singelmammor på svt2 och ska fakriskt ta och lägga mig i sängen och läsa lite bok. Jag känner mig ganska trött faktiskt så det skulle vara skönt att gå och lägga sig tidigt för en gångskull.

Imorgon vet jag inte vad vi ska ta och hitta på. Det lutar ju åt att gå på öppna förskolan sen skulle jag kunna tänka mig att åka till Birsta en sväng, eller gå ner till stan och kika. Love ska ju sova, eller han kommer nog somna i vagnen på vägen hem så då kan han ju sova hemma med Chrill medan jag åker iväg en sväng, jag känner att jag är i behov av lite ensamtid, eller i behov, jag är värd lite ensamtid!

Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Karin

Öppna förskolan i centrum har stängt tis och ons den här veckan.

2008-09-30 @ 08:09:38
URL: http://karinohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0