I morgon smäller det!!

Så fort Chrill vaknat och käkat lite mat, drar vi till lägenheten och skruvar ihop våra sängar samt packar upp så mycket vi bara kan. Jag antar att det kommer att ske efter 14, eftersom att jag har ett MVC-besök inplanerat. Jag ska vara där klockan 13 sen har jag en liten grej som jag ska fixa, en hemlis faktiskt!  Så när jag kommer hem hoppas jag att mina killar vaknat och är pigga och krya för att flytta. Tänk, vi kommer alltså att vara bosatta på nygatan på södermalm från och med imorgon, JIPPI!!!!

Idag har vi haft en mysig dag ute hos Loves farmor och farfar. Vi åkte dit efter frukost. Väl där busade vi inne lite innan det var dags för lunch. Love åt superbra varpå han blev en tröttis och ville sova lunch. Jag packade ner honom i vagenen och gick på en liten miniprommis, han somnade efter fem minuter så då vände jag hem.

Jag satte mig och käkade lunch och läste lite tidning. Svärmor var ute och sålde lite blommor till en farbror som hade kikat in.

När jag käkat färdigt satte jag på datorn och surfade lite. Har försökt att leta inrednings material till lägenheten och jag har faktiskt hittat ganska mycket som kommer att komma till användning, alltså idéer och sånt.

Efter två timmar vaknade Love. Då ville han ha lite mellis i magen, så farmor gjorde iordning en smörgås och tog fram en egengjord isglass. Love satt och smaskade, men mest på glassen...sötnosen vår! Och vii, vi fikade blåbärsrutor och latte för mig och dubbelespresso för farmor. Eftersom att jag inte är så kaffeförtjust för tillfället så gjorde svärmor en svag latte till mig med bara en espresso istället för två, det var gott som attans det!

Mätta och glada klädde vi på oss och gick ut i det häliga höstvädret. Love lekte, svärmor rensade lingon och jag, jag bara satt och njöt samt käkade lite plommon, de har huur mycket plommon som helst, hela trädet är fullt samt att det ligger massor på marken, så både jag och Love smaskade massor!

Klockan 15 vaknade papi och kom ut och lekte med oss. Vår fina papi!! Det är sista natten som han jobbar i natt så det ska bli såå mysigt att han kommer och kryper ner hos oss imorgonbitti klockan 6!

Efter middagsmaten och lite lek packade vi in oss i bilen för att skjutsa papi till jobbet. Det var egentligen tänkt att jag skulle möta upp min mor vid lägenheten vår, men hon befann sig hos syster och de skulle käka middag så jag och Love åkte dit och lekte istället. Det var kul tyckte Love, men inte kusin Sigge som började gråta hysteriskt när jag skulle ta honom för att prata och småbusa lite. Han brukar, eller har aldig varit rädd för mig förut, men jag antar att han är i den åldern då han är rädd för "främlingar" som mig.....

Nåja, vi busade och fikade varpå vi åkte och lämnade en bil hos Chrill, skönt för då slipper jag åka och hämta honom imorognbitti när han slutar. Sen åkte vi hem och käkade kvällsgröt och busade lite innan Love tvärslocknade i sängen. Hoppas att han sover hela natten, precis som han gjorde i natt, och vaknar för lite välling halv åtta imorognbitti.

Nu är jag trött och ska gå och kissa och tömma min trogna följeslagare, i elva veckor framöver, pisspåsen! LÄngtar tills imorogn då det är dags att mäta mage och lyssna på lillans hjärta, MYSMYS!

Godnatt!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0