Gå och lägga sig redan, kan man det?

Här ligger jag i soffan och slöar. Jag är så otroligt trött trots att jag inte gjort många knop idag.

Vi vaknade tidigt, eller rättare sagt, Love vaknade tidigt. Halv sju ville plutt upp. Jag gick upp och satte på tvn åt honom , varpå han kikade ett tag, så en halv timme till kunde jag och Chrill ligga och dra oss, najs! Sen gick vi upp och käkade frulle.
Efter frullen busade vi lite och klädde på oss. Sen packade vi in oss i bilen och åkte och köpte lite grejjer som vi skulle ha med oss till min farmor och farfar. Chrill har nämligen hjälp de med deras flaggstång. Ja, ni förstår flaggstångsknoppen hade gått sönder så vi köpte en ny sådan och lite annat grejs för att sedan hjälpa de ta ner den och fixa till den.

Vid elva tiden var vi framme hos de. Love hade då somnat i bilen så vi flyttade över honom till vagnen så fick han ligga ute och sova i den härliga friska luften. Solen har btw strålat hela dagen lång!

Halv tolv käkade vi lunch, och herregud vad jag åt, jag var hungrig som en häst. Efter maten vaknade Love och då ville han ha lunch, även han åt med god aptit.

När vi käkat färdigt så åt vi först en glass sen klädde vi på oss och gick ut i det härliga vädret. Love ville ju självklart vara med och grejja med de stora killarna.

Efter en stund dök min mor, syster, Sigge och far upp. Så vi gick in och fikade lite. När det var färdigfikat gick vi ut igen, eller inte jag, syster och Sigge, vi stannade inne och slöade i stället.

Ute skulle Chrille klippa slänten och papi tog åkgräsklipparen och klippte gräsmattan. Ja, farfar börjar ju bli lite skröplig, iaf när det gäller att klippa slänten, och då är det bra att ha snälla människor som kommer och hjälper till!

Vi stannade och käkade middag också allesammans, men efter vi käkat upp åkte vi hem. Love skulle bada, Chrill duscha och jag slappa. Jag har nog legat här ända sen vi kom hem. Jag fattar inte varför jag är så trött?! Okej, att jag är gravid men jag käkar vitaminer och mitt järnvärde var toppen, iaf för två veckor sedan då jag var på kontroll. Men det kan ju bero på att jag jobbade i fredags också. Sen så sover jag ju inte sådär superbra heller. Jag ligger och vänder och vrider mig hela tiden. Att sova på rygg är helt uteslutet, då känns det som att jag kvävas, så jag kan endast ligga i två olika positioner, på höger och vänster sida. Men ligger jag för länge på vänster sida så får jag ont då jag har katetern som klämmer och ligger jag på högersida så domnar jag i armarna, knas men det är så. Det enda som är skönt är att jag slipper, tack vare katetern, springa upp och kissa på nätterna. Men jag hade ju hellre gjort det än att gå omkring med den här pisspåsen, menmen, bara 9 veckor kvar!

Nåja, jag hade ju lovat att lägga in bilder från gårdagsen grillning, men jag orkar verkligen inte hämta kameran just nu, så det får bli imorgon.

Jag tror faktiskt att jag ska kasta in handduken nu, och gå och lägga mig. Imorgon har vi tvättstuga igen, vi har inte så mycket tvätt, men det är liksom skönt att hålla tvättkorgen i ajour så att säga. Sen vet jag inte vad vi hittar på för skoj, kanske åker vi och kikar på bilar, vi måste ju verkligen köpa en större bil nu när vi snart är fyra istället för tre. Herregud, varken jag eller Chrill har ännu inte förstått att vi ska få ett till litet barn. Fast vi känner sparkar och bufflar varje dag, kväll och morgon, så förstår vi inte. Vi kommer nog inte att förstå det förrens hon ligger på mitt bröst och kikar på oss. Oj, som vi längtar!

Denna graviditet är lite annorlunda om jag jämnför med när jag väntade Love. Då jag väntatde Love var jag supertrött från början och relativt pigg på slutet. Nu känns det som tvärtom. Jag har även lagt på mig mycket mera runt låren, rumpan och midjan. Jag är otroligt bred och ser tjock och ploffsig ut, iaf enligt mig själv och inte enligt Chrill, men honom kan jag ju inte fråga....

När jag kom in på sjukhuset och skulle föda Loveplutt vägde jag mycket, nästan 30kg jag gått upp. Jag kände mig dock inte så stor och tjock, utan ganska smidig och fin faktiskt. Nu har jag redan gått upp 15kg. Jag har 9 veckor kvar och jag känner mig som en eleftant och inte ett dugg smidig. Hur ska detta sluta?! Jag hoppas att det kommer att gå ner alla kilon lika snabbt som när jag fött Love. Då var jag i bra shape bara några månader efter hans födelse. Jag tror minsann att jag ska önska mig ett träningskort i julklapp. Fast jag vet ju hur dålig jag är på att ta mig ut och träna. Den bästa träning, enligt mig, som funkar bäst förmig är att gå långa prommisar med barnvagnen. Det var det jag gjorde när jag fött Love. Jag gick en prommis varje morgon efter frukost och det gav då verkligen resultat! Fast iof då var ju detta på sommaren och inte på vintern som det kommer bli nu....men som man brukar säga, det finns inga dåliga kläder......det ordnar sig nog!

Oj oj, vad jag svammlar på.

Näe, nu ska jag gå och borsta gaddarna och hoppa i säng!

Bara 69 dagar kvar!


Kommentarer
Postat av: Sandra

Heja på vännen!!!

Hoppas få komma och hälsa på framöver nu när ni har eget...Grabbarna får busa av sig lite och vi ta en kopp eller två!

Hör av mig framöver när det lugnat sig med dagis och jobb. Puss och Kram.

2008-09-21 @ 22:48:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0