Dator och TV

Det är nog de två sämsta sakerna som man kan ha i ett hem, iaf där jag bor. När vi precis flyttat in hade vi varken det ena eller det andra och herrejösses vad man fick mycket gjort! Nu när både tv och dator finns blir det inte många knop gjorda för min del, inte bra, inte bra.....kanske ska jag börja med att bara få titta och datorisera visst många minuter per dag? Hm, jag måste nog fundera lite på det.

Nu sitter vi och kikar på tv och jag skulle BARA kolla mailen, detta ledde till att jag kikade några bloggar samt halkade in här....Chrille blir sur på mig och säger onda saker som att vi inte ska ha tv eller dator i detta hem. Därför är det väl bäst att jag slutar nu.

Men först lite snabbt om vår dag,

Vaknade runt åtta. Låg och myste varpå vi gick upp och gjorde frulle. Det har blivit så nuförtiden att så fort jag vaknar måste jag ha mat i magen annars mår jag illa.

Efter frulle lekte och busade vi lite. Sen gjorde vi oss iordning och gick ner på stan. Vår mission var att köpa vinterpjuck till Love. Jag hade redan spanat in ett par så de fick följa med oss hem, 699 pannor gick de på! Men det är det värt, vi vill ju inte att han ska frysa om fötterna., därför är bara det bästa nog! Det vi ville ha var ju ett par lätta, varma och smidiga stövlar och då var de som vi köpte de allra bästa. Jag har pratat med andra mammor och de tycker verkligen att de skorna är de allra bästa och barnen älskar att ha de på sig!

Så när vi kom hem fick Love prova skorna och han sprang omkring och speglade sig som en riktig malltupp!

Nåja, efter skoköpet gick vi och spanade lite på myrorna. Där inhandlades ett par till skor, även denna gång till Love men dessa var ett par höstskor som han kan ha från och med nu. Lite skillnad på prisklass kan man ju säga då dessa kostade 85kr. Det inhandlades även ett fotoalbum som vi ska fylla med lite bilder på släkt och vänner som Love kan ha och kika i, så det blir ett litet riv och slit fotoalbum helt enkelt.

Vid denna tidpunkt började våra magar att kurra så vi gick och käkade salladsbuffé på Café Piccolo, mumma! När vi var mätta och belåtna klädde vi på oss och fortsatte att strosa på stan. Love blev trött och somnade i vagnen så vi passade på att gå till Claes Ohlson och köpa en grej som Chrille skulle ha till datorn, men det var slut så det blev lite annat smått och gott istället. Sen styrde vi stegen mot Rummet. Vi är ju på jakt efter kökslampa eller rättare sagt två kökslampor och vi hittade faktisk en som vi tyckte kanske skulle passa, så det kanske får bli två av den då, men vi ska avvakta lite då vi har fler affärer att gå och spana på.

Efter besöket på Rummet gick vi hem. Love parkerades på bron och jag gick och la mig för att läsa och Chrill för att surfa lite.

När Love vaknade fikade vi lite mellis varpå killarna klädde på sig och gick till lekparken. Jag stannade hemma ochpassade på att läsa lite mer bok. Men när klockan slog fyra gick jag upp och började med middagen. Idag blev det korvstoganof och ris.

På kvällskvisten har vi busat och lekt samt badat, eller inte jag och Chrill utan bara Love. Sen blev det grötdags och efter det lite mer bus och sen sängen för Love.

Japp, det var lite om vad vi gjort idag. Jo, vi har ju hittat kameran nu så vi skulle fota lite idag hade vi tänkt men då hade ju batteriet såklart laddat ur sig.....och nu hittar vi inte laddaren. Chrille tror att den är hemma hos hans föräldrar och vi ska ju dit på onsdag så vi får väl leta där då.

Imorgon är det tvättstuga som gäller och det ska bli väldans skönt då jag knappt har några rena gravidlinnen kvar.

Nu är det verkligen bäst att jag smäller ihop dator och myser på med min man annars får jag väl sova på soffan inatt.....

Tjipp tjopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0