Bortskämd

Precis som rubriken lyder så är det precis vad jag är, bortskämd! Love lämnade jag av hos hans farmor och farfar i morse så sen dess har jag bara njutit av att vara barnfri.

När jag lämnat en glad Love som knappt kunde vinka för att han hade full upp, så åkte jag in till stan. Jag började med att strosa lite i affärer och det inhandlades en del förnödenheter så som mammamjukbyxor till mig, mjukbyxor till Love och en rosa balettkjol till Love. Ja, han älskar ju som sagt teletubbies och i ett avsnitt där dansar de iklädda just en rosa balettkjol, så vi får väl se om han gillar den eller inte, den var ju billig, dessutom så kan ju lillflickan ha den sen om inte annat.

Efter en timmas strosning så började jag känna av ryggen och som tur var så ringde syster och frågade om vi skulle käka lunch. Jag befann mig då på en affär som sålde ut alla sina inredningssaker till halva priset, så där inhandlades det två julstjärnor till ett billigt pris. Men iaf, jag mötte upp syster och Sigge för en lunch på ett ganska nyöppnat ställe som serverar GI mat. Det blev en sallad med handskalade räkor, fetaost och bulgur för mig och en likadan fast med kyckling till syster, Sigge, ja, han fick smaka lite apelsin men han blev bara förbannad för att han inte fick mer så syrran fick amma honom lite så blev han nöjd, storätarn våran! Snacka om att han är helt olik Love när det gäller mat. Det kommer då säkerligen aldrig att vara något problem att få i honom mat och vi som hade det så jobbigt med Love.

Mätta och belåtna skulle syster och Sigge gå iväg på barnsång och jag åkte hem för att vila och njuta lite mer av ensamtiden. Så nu ligger jag här och njuter, har precis käkat några satsumas och öppnat brev. Jag fick ett brev från stället jag jobbat i sommar, där de tackade för att jag jobbat där  och så fick jag en biobiljett, det var väldigt gulligt tycker jag!

Igår började jag faktiskt känna och klämma lite på vad som ska packas ner i bb-väskan. iaf vad som ska med till lillan. Det blir
en pyjamas,
två bodys,
två byxor,
två mössor samt en liten filt. Det blir samma filt som vi hade med oss när Lovegos föddes.

 Ikväll tänkte jag ta och ta fram kläderna som jag ska ha med till mig själv. Men det blir nog inte så mycket. Jag hade tänkt att åka i ett par mjukisar, förmodligen de nya som jag inhandlade idag, sen tänkte jag packa ner två amningsvänliga tröjor, amningsbh, strumpor och trosor. Det räcker nog. Sen ska ju saker som shampo, balsam, hudcreme mm packas ner men det hinner jag nog göra när det är dags. JO, jag ska ta och handla hem två burkar cola också samt lite choklad, för de sakerna behöver jag, eller vill jag ha med mig!

 Lite saker till Chrille ska ju med också, men det bli kanske bara strumpor, kallingar, t-shirt och byxor. Vi pratade igår om att han ska ha på sig samma t-shirt som han hade på sig när Love föddes. Eftersom att det kom blod och grejs på den så har han inte kunnat använda den sedan den dagen, så vad passar då bättre än att ha den då lillan ska födas, en liten turtjöja med andra ord!

Här är Chrill iförd "turtröjan" och håller i en alldeles nyfödd Love Lee!

Shit, det börjar bli mer och mer verkligt att vi ska få ett till litet barn och ju närmre utsatt datum vi kommer desto mer nervös börjar jag bli.....tänk att om ca 45 dagar plus minus 14 dagar så kommer jag att ligga så här:


För att sedan belönas med det här:

En underbar liten bebis!

Herregud, nu blir jag ju nästan ännu mera nervös...men ack som jag också längtar! Näe, det är nog bäst att jag slutar nu. jag fick ett sådant sug att pussa och krama på vår lilla prins! Nästa stop blir alltså hos Loves farmor och farfar. Vi kommer stanna och käka middag där också, mys mys!

Tjong!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0