Barnvakt

Idag är jag och Love barnvakt åt Sigge, Loves kusin och min systerson. Syrran skulle till frissan och göra sig fin, verkligen något som jag också skulle behöva då jag inte klippt mig sen oktober förra året! Galet, jag visst, men det märks inte så mycket då jag har håret uppsatt hela tiden. Men jag ska nog ta och ta mig i kragen och boka in en tid innan lillan ska göra entré. Jag vill ju inte att hon ska tycka att sin mamma är en fulmamma!

Lite efter nio gick vi upp och käkade frulle. Sen bestämde jag mig för att städa lite, så nu är det nystädat och fint här, en härligt känsla må jag säga! Imorgon ska vi ta itu med tvätthögen. Vid elva kom syster och Sigge hit. Vi lekte och kikade på teletubbies och kvart i tolv åkte hon till frissan. Då började både Love och Sigge bli trött, så först fick jag Sigge att somna så jag la honom i Loves säng och sen somnade Love i vår säng tillsammans med Chrill, så lite efter tolv har jag alltså kunnat mysa lite för mig själv. Jag har bla börjat med lunchen, idag blir det fiskpinnar och potatis. Sen har jag softat i soffan och snackat med min faster. Vi ska dit en sväng i kväll och kika på en växasäng som vi nog ska ta till Love iaf.

Det regnar här idag, ett riktigt tråkväder är det, men det ändå ganska vackert ute och det tack vare alla vackra och färgglada träd. Nu ska jag nog ta och tända lite ljus och kika till potatisen för jag känner att min mage börjar kurra lite....ovanligt....

Jag har förresten inte haft någon knasig dröm inatt, jag har däremot börjat fundera på om jag ska börja packa bb-väskan. Denna gång vet jag ju iaf vad som behövs och inte. Förra gången hade jag med mig så otroligt mycket onödigt, men det är ju förståeligt, så jag siktar på att packa lätt och inte fylla en hel resväska denna gång!

Något annat som jag börjat fundera över är smärtlindring. Jag känner mig förvisso ganska klar med vad jag vill och inte vill ha, men jag ska läsa på lite till och uppdatera mig. Men jag vill helst, som förra gången, bara klara mig med lustgas. Sen är jag ju öppen för andra förslag också, men helst inte eda då det kan förlänga en förlossning upp till två timmar och det funkar ju inte när jag har ett rekord att slå! Hahaa, närå så är det väl inte heller, men om jag tänker tillbaks till förra förlossningen så var det onda i ryggen inte så ont, utan det som gjorde ondast det var ju att föda ut ungen och det hjälper ju inte eda:n med, den tar ju bara bort ryggvärken och gör dessutom så att man får svagare krystvärkar, ja, jag tycker att det verkar som att den gör det hela lite jobbigare än om man är utan, så jag ska nog passa på den. Allt detta som jag säger nu betyder ju inte att det kommer bli så, för inte vet väl jag hur denna förlossning kommer att se ut, men man kan ju alltid fundera och spekulera om hur man vill ha resp inte vill ha det.

Nu är potatismosen gjord, ja, det blev potatismos istället, men den blev sådär, jag råkade ta citronpeppar istället för svartpeppar, men men, allt går i mig men frågan är vad Chrill, Syster och Lovegos säger....de kanske inte märker något om jag inte säger något, ha, så ska får detbli, jag håller tyst!

Men visst vore det väl trevligt om jag skulle ta och klä på mig nu, för inte kan jag väl gå omkring med pyjamas hela dagen, eller?

Ses!

Kommentarer
Postat av: Carro

Vi är inne på samma spår du å jag idag,med städning. Å tvätt imorron. Gud så spännande med bebisankomst!! Jag längtar redan,men tänkte försöka få hälsa på iaf en gång innan pluttan är här =) Hälsa fina familjen!KRAM!

2008-10-09 @ 15:59:49
URL: http://carros80.blogg.se/
Postat av: syster och sigge

Tänk vad överrumplad du ska bli ifall denna förlossning tar 48 timmar istället för 3, så passa vad du säger! Lägenheten var jätte jättefint, men det var inget riktigt kök så den blir det i alla fall inte. Ska ni på kyrkis imorgon?

2008-10-09 @ 19:29:08
URL: http://karinohlsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0