Galet

Det är så galet, bara 22 dagar kvar till BF! Samtidigt som jag längtar supermycket  börjar jag även känna mig mer och mer nervös. När ska det sätta igång, på dagen eller natten? Hur ska det sätta igång, vattenavgång, slemproppen som går eller bara värkar? Shit, jag blir så pirrig imagen av att tänka alla dessa tankar! Om jag får välja så vill jag att det ska bli precis med Love, fast iof, det kan ju få sätta igång på dagen istället för på natten denna gång. Men annars så önskar jag mig en lika smidig förlossning som jag hade då Love föddes, fast vi kan väl säga 3 timmar istället för 4 denna gång! Hahah, önsketänkande heter det va?!

Idag har jag varit på sjukhuset och lagt om. Allt såg bra ut och det känns ju bra. Sen så mår jag ju fortfarande toppen i min njure, inget som skaver eller så, peppar peppar. Hoppas att det ska få vara såhär bra ända fram tills förlossningen nu. Jag sover ju så skönt och bra också, tack vare att jag slipper springa upp på toa och kissa hela tiden, där ser ni, en liiiiten fördel med att ha kateter alltså! :)

Efter sjukhusbesöket åkte jag hem till syster för att käka lunch där tillsammans med syster, Sigge och mami. Sen bar det iväg för att kika på ett hus som syster är sugen på. Det var litet men ändå ganska mysigt på något sätt. Jag tycker dock att de ska vänta med husköp i några år till, priserna är ju på väg ner så det är ju bara att vänta liksom, fast vad vet jag?!

Jag åkte hem efter visningen och hemma väntade två nyvakna killar. Vi busade lite sen gick de ut och lekte i lekparken. Jag stannade hemma och softade i soffan framför tv:n. Jag måste verkligen hitta någon bra bok att läsa nu, jag har ju läst alla som jaghade på min lista, så om det är någon som har något bra tips är det varmt välkommet!

När killarna kom hem lagade jag middag. Hemmagjort mos och stekt korv, mumma tyckte Love och vi med för den delen! Mätta och belåtna klädde vi på oss för att gå och hälsa på Frans och Nella. Det är ju så skönt när killarna leker och vi vuxna kan chilla lite. Men killarna var lite griniga ikväll så vi gick hem efter kvällsgröten. Jag hade turen att Love somnade i vagnen på vägen hem, så nu ligger jag, eller jag har ju legat här sen klockan åtta och bara myser tillsammans med datorn, tvn och lite nonstop, jag vet, mitt enda craving. Nu är det ju nära så varför inte ladda och mysa med lite gotta liksom!

Nu, dags för Grey´s!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0