Love mässlingen Jansson

Som jag skrev tidigare idag så blev Love bara sämre och sämre. Han hostade och snorade som bara den samt att han fått röda prickar i hela ansiktet och huvudet samt på kropp och hals. Han var alltså inte alls pigg.

Väl inne på sjukhuset togs tempen, den visade då 39.4, hög igen alltså. Ett blodprov togs samt att han fick alvedon och vi fick sitta ner och vänta på att få träffa läkaren.

När det var vår tur var Love trött och ledsen, han ville åka hem och sova. Läkaren lyssnade på hjärta och lungor, allt lät fint. Blodprovet visade att det var en virusinfektion eller närmare bestämt mässlingen. Han hade dessutom öroniflammation på ena örat. Så vi fick medicin x 2.

Det känns verkligen skönt att vi fått veta vad det var för sjukdom lilleman hade, så nu hoppas vi bara på att medicinen ska kicka in och han blir bättre, för som det är nu så sover han hela tiden....på mitt bröst, kommer nog få sova sittandes inatt igen, han kan inte sova annars, är alldeles för täppt i näsan lillstackarn! Men det gör jag så gärna så!

Ikväll blir det mys framför tv:n, kanske äter vi något gott också....

Nu ska jag lägga lilleman till rätta, det är lite svårt att skriva när han ligger på mitt bröst! :)

Trevlig kväll!

Kommentarer
Postat av: Mami

Tänk vilken tur att ni fick en riktig undersökning. Hoppas att det vänder fort nu så att ni alla kan sova riktigt.Ni verkar vara en hejare på att få i han medicin,vilken tur, annars är det svårt när dom inte vill ha.Puss och kram till er alla tre.Mamma, mormor,svärmor....

2008-02-16 @ 21:19:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0