En liten snabbis

Just nu sover Love (läs grinpicken). Han är bara såå grinig, ingenting är bra. Därför har jag inte haft tid att sitta och skriva något då hela min uppmärksamhet måste tilllägnas honom....längtar tills daddycool kommer hem!

Idag vaknade plutten tidigt, sju för att vara exakt. Jag hade turen att få sova vidare till klockan åtta då daddycool skulle till skolan.

Jag klev upp och gjorde frulle till oss. Vi satt och åt och busade, men redan då började grinfasonerna. Så vi skippade att plocka i diskmaskinen och gick och lekte istället. Det var ju kul i sisodär tio minuter, då var Love rikgtig less, så vi gick och läste saga istället, funkade bättre...haha, trodde jag ja! Näpp, då dansade vi lite och grejade på tills det var dags för den lille herrn att sova. Han somnade i sin vagn efter några minuters bök och stök. Skönt tänkte jag, nu kan jag ju göra lite vad jag vill. Och det gjorde jag, i 40minuter, då vaknade plutten igen, ännu grinigare! Så jag gjorde lunch och vi lekte lite innan jag bestämde mig för att klä på mig och en griniga gossen för att sedan gå ut på en prommis. Herregud, han har ju inte fått varit ute på nio dagar, så det är ju egentligen inte så konstigt att han är grinig och rastlös!

Han satt som ett ljus hela tiden då jag satte på honom ytterkläderna! Så vi gick en lååg prommis efter vattnet, mysigt tyckte Love som somnade efter att vi kikat lite på alla fina änder.

Väl hemma igen vaknade lillplutten på en gång, denna gång var han ännu argare!! Så det var bara att försöka hitta på nya roliga saker att göra hela tiden. Men efter lite mellis och lek så somnade han åter i vagnen och här är jag nu, ensamen, så ssscchhyyy, inte för högt då kanske ni väcker det arga trollet! :)




Kommentarer
Postat av: Anna

Hoho, skönt att höra att andra har det likadant. Låter som en exakt beskrivning av vår lillskit :-)

2008-02-21 @ 21:22:05
URL: http://edar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0