tisdag

Här sitter jag i soffan och myser. Jag är helt solo hemma, eller Lykke är ju här också men hon slaggar i storebrors säng. Killarna gick till kyrkis tidigt imorse och tanken är att jag också ska pallra mig ner till stan. Men det tar liksom lite emot att väcka en sovande skönhet....hon ska faktiskt snart käka så efter det ska jag passa på att byta blöja, klä på henne och gosa ner henne i vagnen.

På stan idag ska det shoppas följande:

  • Kavel till Love. Det måste vi ha till eftermiddagens pepparkaks- och lussebak.
  • Pyjamaser till Love. Christian sorterade ur Loves garderob i förrgår och herregud vad mycket kläder han rensade bort! Love har verkligen växt som ogräs den senaste månaden!
  • Bodysar i neutrala färger till Love
  • Beställa vedkorg?! Iaf fråga om de kan beställa hem en till oss.
  • Lummer dvs om de säljer det på torget.
  • En schysst burk som vi kan ha våra peppisar i.
JO, tyget som jag ska sy köksgardiner av kom idag.! Men man kan inte hämta ut det förrens efter klockan 17, så då får det väl bli en till prommis till stan då igen då. Men eftersom att jag ska minska i vikt så gör det väl inget.

Jag har även räknat ut att om jag ska hämta och lämna Love på dagis, förresten har jag sagt det, att Love fått dagisplats? Jorå, han har fått en dagisplats, dock inte på de vi sökt utan ett annat dagis, men vi får ta det tills det blir någon ledig plats på de dagis vi sökt, för han måste få börja på dagis nu. Men iaf, det dagiset ligger 3.4 kilometer från vår bostad så om jag lämnar och hämtar honom kommer jag att promma ca: 1,3 mil per dag! Och om jag ska göra det tre gånger i veckan, han kommer få ju att gå 15 timmars alltså tre gånger i veckan, så kommer jag sammanlagt att gå lite mer än 4 mil i veckan, så jag behöver ju inte oroa mig för att inte gå ner i vikt om jag säger så!

Nu ringde killarna och berättade att de är på väg hem. Så jag tänkte laga lite lunch till de då!

Jo, Love och Lykke var på sin första julskyltning i helgen också. Love fick både tuta och ballong. Men tutan är han lite rädd för den hållar han bara i eller förstör. Synd att vädret sög, det regnade, för annars hade man liksom fått lite mer julstämning men det var mysigt iaf. Tomtarna som bodde i de små husen vid vängåvan var en hit enligt Love!

Efter julskyltningen åkte vi till Chrilles föräldrar för att käka kombinerad advents och födelsedagsmiddag då Christians pappa fyllde 59år! Det var mysigt och god mat! Mina päron var också där, så Love hade fullt sjå med att busa både med mormor, morfar och farmor, farfar och farbror Tobbe såklart!

Annars så funkar allt toppen. Hon är fortfarande snäll och sover för det mesta. Hon brukar ha en liten vaken tid på kvällen från åtta tills vi lägger oss men sen sover hon hela nätterna, men med käkuppehåll var tredje timma, så jag är ganska utvilad på morgonen.

I helgen har vi haft fullrulle! MIddagsbesök i både fredags och lördags, kul kul!

Nu kom de visst hem! Bäst att laga lurre!

Tjing!

Kommentarer
Postat av: Sannie

Vilket dagis ska han börja på?

2008-12-04 @ 10:10:22
URL: http://www.sannie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0