Prickig korv

Killarna är på kyrkis medan jag och Lykke softar hemma. Vi sov länge, härligt med lite egentid! Hungriga som vargar gick vi upp och käkade frulle, jag åt mackor med avokado på och Lykke fick den obligtoriska milken. Mätta och belåtna började vi att plocka iordning här hemma, vad kommer alla sakerna ifrån egenligen? Jag tycker att det är ett ständigt plockande, kläder här, leksaker där osv.....

Nu är vi färdiga sen några minuter tillbaks. Vi har det julfint här hemma nu! Det enda som saknas är granen, men den ska vi nog klä imorgon tror jag. Ja, det är ju nu man vill njuta av den och komma i stämning inför julen. Jag tar hellre in den tidigare och njuter av den nu och kastar ut den tidigare, svammel svammel, ja men ni fattar va?!

Något som verkligen får och har fått mig i skön stämning är all den snö som kommit. Det snöar ju för fullt ute nu, tror faktikt att det snöat hela natten, lovely, och vi hoppas att det fortsätter!!

Idag står det inget i agendan. Det blir nog bara en soft pysslardag hemma. Jag har lite gardiner som måste sys om och sättas upp i sovrummet sen är det lite annat som ska fixas och trixas, så det blir mysbraxer på hela dagen lång! Jo, en prommis skulle sitta fint också, kanske tar jag mig ut när killarnan kommer hem? Det gäller ju att passa på när Lykke sover för hon får stanna hemma, annars måste jag ju slita som ett djur med vagnen.....lat, njae, lite kanske....men allvarligt, det är faktiskt ganska skönt att få komma ut SJÄLV också.

Igår hade vi hen heldag i Birsta. Tanken var först att vi skulle åka på drakborgen på förmiddagen, leka och käka lunch där för att sedan dra vidare mot IKEA och Birsta. Men eftersom att vi kom iväg så sent så skippade vi Drakborgen och styrde mot IKEA istället.

På IKEA strosade vi omkring i lugn och ro. Love fick stanna och leka, undersöka allt det han ville, ja, vi rättade oss efter honom eftersom att vi inte hade någon stress. Så han lekte rövare på barnavdelningen tillsammans med alla andra barn. De åkte kana, hoppad på studsmattor och sprang jagis, kul att se de leka så bra!

När han lekt färdigt, eller när vi sa att det var färdigt, ja, vi var ju tvungna, annars skulle vi fortfarande vara kvar, gick vi och åt lunch.

Efter maten gick vi och handlade de saker vi skrivit på vår lista. Som tur var så somnade även Love så vi kunde gå över till Birsta och strosa i lugn och ro. Vi shoppade både det ena och det andra, en ACNE-kavaj till mig, en julklapp till min kusin Niklas, en julklapp till Chrill samt lite smått och gott från Apoteket. Vi strosade omkring medan tiden flög iväg och var redan middagstid, så vi käkade middag på Birsta. Det blev asiatiskt, mumma! Jo, Love sov inte så länge som till middagen utan han vaknade några timmar tidigare. Han sprang omkring och kikade på allt och alla samt åkte rulltrappa. En rulltrappa står nog högst upp på hans önskelista till tomten nu....det är ju så kul!

Nåja, mätta och belåtna samt ganska trötta på Birsta gick vi över itll Coop och handlade. Sen åkte vi och överaskade Loves farmor och farfar med ett besök!

Det var gårdagen det!

Lykke aka prickiga korven....Det är nämligen så att Lykke har gått och blivit prickig, japp, hela ansiktet är fullt med prickar. Det blir ju så efter några veckor, att nyfödingen får prickar, vissa mer och andra mindre. Lykke hade turen och fick massor, så hon ser ut som en liten prickig korv, en gullig sådan! Varför då? Jo, det är mina hormoner som överförs till henne via mjölken och det resulterar i fina prickar....jag hittar inte igen den där mackapären som man sätter in minneskortet från systemkameran i, så ni får allt vänta på bilder.

Nu ska jag nog ta och göra lite lunch, för magen börjar kurra!

God bye!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0