Förkylt

Hemma hos oss finns det två små förkylda barn. Både Lykke och Love är drabbade. Lykke är dock "bara" snorig men det är nog så jobbigt för en nyföding. Love är också snorig och har en sjuhelsike hosta. På dagarna är den väl ändå helt ok då han springer och rör sig men på nätterna blommar den ut och han hostar som bara den, stackars liten! Vi behandlar honom med mollipeckt (hostmedicin) och näsdroppar så om vi har tur är hostan och snoret snart ett minne blott.

Jag googlade och läste lite om hosta och barn på nätet igår, där kunde jag läsa om att det var bäst att hålla barnen inne då vädret var kallt och fuktigt ute, så vi är inne och leker för fulla muggar istället. Idag hade det dock varit skönt att få komma ut på en prommis då vädret är superfint och solen strålar! Det hindrar ju iof inte mig från att gå ut på en prommis själv det gäller ju bara att Lykke är nyäten först så efter lunch ska jag nog ge mig ut på en timmes prommis!

Nu på förmiddagen har killarna varit och handlat en cirkelsåg och lite annat grejs så som en näsfrida. Christian håller på att bygga en rutschkana till Loves rum så de är mest där hela dagarna och skruvar och grejjar och gissa om att Love älskar det!

När killarna åkte till affären bäddade jag ner mig själv i soffan för att kika lite film. Lykke hon sov snällt i vagnen sin ochsover fortfarande gott.

Näe, nu orkar jag inte skriva mer. Jag har precis ätit upp lunchen som min man kom och gav till mig och jag blev för mätt och trött för att orka skriva mera. Nu skajag bara ligga och vila och vänta på att lilla Lykke ska vakna för att käka och sen då blir det prommis i strålande sol!

Hepp!

Kommentarer
Postat av: Angela!

Låter som ni har det så mysigt hela tiden hela familjen=) Härligt!!!

Trist med snoriga barn. Stella var ju hostig o snorig i två veckor. Hoppas det inte blir lika länge för lilla Love & Lykke!



Låter spännande med rutschkana, bildbevis önskas när det e klart!



Varma kramar till dig o familjen!!!

2008-12-07 @ 22:12:18
URL: http://minstjerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0