BVC-dags!

Idag är det dags för Lykkes andra besök på BVC. Förra gången vi var där vägde hon 3700g och mätte 53cm så idag tippar jag på att hon kanske väger runt 4000g, hoppas jag iaf! Hon är, precis som sin bror var, en baddare på att käka snabbt, 10 minuter sen är det färdigt! Sen rapar hon som en karl och spyr som jag vet inte vad. Love åt också snabbt men han både kräktes och bajjade sällan. Lykke kräks och bajjar en hel del kan jag lova, jag vet inte hur många bajjblöjjor vi byter per dag...nog om det nu.

Det är dock inte bara Lykke som ska vägas och mätas idag utan Love också! Han ska på sin 18-månaders kontroll och i den är det även inräknat en MPR-spruta, dvs Mässlingen, Påssjuka och Röda hund. Jag skulle uppskatta att Love väger runt 11kg nu och är runt 86cm lång, det ska bli kul att se!

Efter BVC-besöket tror jag att jag och Lykke ska ta en tur till Birsta, jag vill gå på Monki samt kika i lite andra butiker. Nu när man inte har magen kvar vill man ju förnya sitt klädutbud lite. Jag ska dock inte köpa några nya brallor, inte än iaf, jag måste gå ner några kilon till! Däremot så är jag i behov av tröjjor helst amningsvänligs sådana....och hur lätt är det om man inte vill ha på sig skjorta hela tiden?! Köper man t-tröjjor så förstör man de i halsen och alldeles för u-ringade tröjjor vill jag inte ha....men men, några tröjjor kanske jag hittar.

Bäst att ge lilla kickan lite käk!

Tjing!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0