Hemma igen

Så var jag nu åter hemma igen, eller rättaresagt igåreftermiddag kom jag hem. Jag mår efter omständigheterna, dvs en djävulsk smärta i ryggen, bra. Det som hade hänt var att det var totalstopp i min vänstra njure. Så nu har de opererat in en kateter från ryggen så att mitt urin kan passera ut genom den. Den snygga påsen kommer att få hänga med mig ända tills jag fått barn och först då kommer/kan de åtgärda felet som är i min njure. De kan inte säga exakt vad som är orsaken till stoppet då de inte vill/kan röntga hur som helst.

Bebisen mår också toppen, de gjorde ju en grundlig kontroll att bebisen mår bra och hon mår super, all min smärta har inte påverkat henne någonting så det känns skönt! Så dessa dagar har jag fått höra hennes hjärta slå flera gånger om dagen, fantastiskt underbart!

Själv börjar jag också må bättre och jag försöker vänja mig vid att ha en påse hängandes från ryggen, sen stramar det ju också vilket är helt naurligt efter en operation, men jag känner mig mycket piggare idag än igår!

Nu när jag är hemma så märkar man också hur svårt det är att bara vila, jag vill ju också leka, trösta och vara Love tillags. Men jag blir bättre på det och dessutom så inser jag ju inte att jag orkar för trött i kroppen är jag ju. Natten gick bra, har varit uppe på toa några gånger samt skruvat på mig lite extra, har inte hittat någon bra sovposition. Så imorse klockan åtta gav jag upp och gick upp. Killarna som fortfarande sov fick sova kvar medan jag gick upp och ringde till Vårdcentralen för att boka in en tid tills nästa vecka. Ja, jag kommer ju att få springa där en gång i vecka också för att de ska lägga om mig, men det är ju bara i tre månader till......

Jo, idag går jag in i V28, bara 12 veckor kvar alltså!

Idag har vi några ärenden att uträtta. Eftersom att jag har en påse och slang från ryggen så måste jag börja sova med pyjamas, så att inte Love fastnar med sina fötter och drar ut slangen...därför ska en pyjamas inhandlas till mig, sen ska det faktiskt bli skönt att få komma ut och se lite folk nu när jag har legat på sjukhus i några dagar. Men vi får ta det i den takt det går och inte allt för länge för jag antar att jag kommer vara trött sen. Men nu ska jag käka frulle!

Hej på er!

Kommentarer
Postat av: Ann-Sofie

Skönt att läsa att du är på benen igen! Förstår att du längtar 12 veckor framåt, vad mysigt ni ska ha.

Krya på dig kramar!

2008-08-29 @ 21:33:37
URL: http://annsofiekjellin.blogg.se/
Postat av: Sannie

Måste ha läst som en kråka i förra inlägget, men nu är jag med.



Vad skönt att höra att du är på benen igen! Men det måste vara jobbigt att ha kateter. Jag hoppas att du håller modet uppe och att du blir van den så snart som möjligt. Vilken tur att de kunde operera trots att du är gravid.

2008-08-29 @ 22:27:40
URL: http://www.sannie.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0