Jobb och skansenbesök!

Imorse klev jag med tunga steg upp, upp för att åka till jobbet. Jag vet, jag har ju tjatat om hur kul det är att jobba och få komma bort lite. Men idag var jag trött, så då var det inte lika roligt. Även fast det kändes väldigt tungt innan jag steg upp så kändes det liiite bättre när jag väl var på plats.

Jag jobbade i superfart så att jag kunde sluta tidigare. Vi, jag syrran och Chrille, hade nämligen bestämt oss för att göra ett besök på skansen och skansenakvariet.

Solen strålade när jag väl kom fram och tur var väl det för idag tror jag att det var första dagen som jag hade min vårjacka utan att frysa en endaste gång! Vågar man säga att våren är här!

Vi började med akvariet. Love tyckte att det var väldigt spännande och ville hela tiden klappa på glaset in till alla läskiga djur. Vi blev även jagade av en lemur. Jag blev skitskraj och började springa därifrån. De rackarna jagade nog Love för att han precis ätit banan så det luktade antagligen väldigt gott om honom. Nåja, vi sprang iaf därifrån med en väldans fart.

Efter akvariet begav vi oss vidare för att kika på de små björnungarna. Och oj så söta de var! Love som var en utslagen hjälte efter vårt besök på akvariet sov, så han missade de. Men vi har ju knäppt en massa foton som vi kan visa honom. Dessutom sa Christian att han skulle köpa ett årskort så att han och Love kunde åka till skansen varje dag när han är pappaledig!

Efter besöket på skansen började vi bli hungriga och drog oss hem. Love sov hela vägen och vaknade just när vi skulle hoppa på bussen. Christian tog cykeln till ICA och inhandlade diverse tacosgrejjer, som vi senare smaskade i oss.

Nu har vi precis ätit godis, för mycket känner jag och  jag börjar känna mig trött. Eftersom att jag ska upp och jobba imorgon igen så ska jag nog ta och borsta gaddarna för att sedan natta kudden.

Men innan dess bjuppar jag på några bilder från skansen.

Tjarå!

På bilderna ovan ser ni mig, Love, systeryster, apor och ormen.
image415
Love hittar nemo!

Love och systeryster spanar djur!
image421
Pappacool och Lovecool in the jungle!


Till vänster ser ni de små söta björnarna och till höger de stora!

Snipp snapp snut, så var bloggen slut!

Kommentarer
Postat av: farmor

Underbara bilder på er alla, men mest älskar jag bilden på mina två pojkar som är så vackra. Jätte fin bild!

2008-04-20 @ 09:53:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0