BVC besök

Imorse 08:30 stegade jag och Love in i väntrummet på Skytteholms BVC, blöta av allt regn, iaf jag, Love har ju turen att få sitta och mysa i vagenen med regnskyddet på. Där möttes vi av en trevlig vikarierande sköterska, den trevligaste jag någonsinn träffat! Hon vägde och mätte Love som nu är 69.5cm lång och 7.2kg tung..eller ska jag säga lätt. Jag hade tippat på att vår lilla prins skulle väga över 8kg nu men icke! Han är därför "lite tunn" som den trevliga sköterskan uttryckte det. Vi måste således tillsätta mera fett i maten. Men hur det ska gå blir kul att se, Love är ingen storätare om jag säger så. På dagarna äter han jättedåligt och då menar jag verkligen dåligt. Jag ammar honom fortfarande men han har inte någon ro i kroppen att äta, han vill ju upptäcka och se världen! Men då äter han ju iof mer på nätterna den lille token!
Efter vägning och mätning så var det dags för läkarkontroll och vaccinationsspruta, allt var tip top och Love var så duktig när han fick sprutan. Först lite grin och sen ett leende på läpparna när jag visade honom dockan! Min duktiga prins!

När vi var färdiga på BVC tog vi vårt pick och pack ut i regnet igen och nu styrde vi stegen mot ICA för att inhandla matbrukar, potatis, morrötter och rapsolja, för NU SKA DET ÄTAS!!!!

Väl hemma somnade lillfisen i vagnen, så han sover sött ute på ballisen nu. Jag ska således passa på att byta om till hemmakläder för att sedan fortsätta pyssla lite. Idag blir det en hemmadag. Regnet kan gott få spöa för vi stannar inne och myser istället!

Puss och Kram!

Kommentarer
Postat av: Mami

Love är hur fin i hullet som helst, vi är alla olika.Han är ju hur nöjd som helst med världen, så då ska du inte gå och oroa dig ionödan.Finns det tillgång med mat så äter de vad de behöver.Nä nu ska jag fortsätta att baka.Puss på er båda....

2007-11-29 @ 11:47:50
Postat av: Mami

Du har fått ett presentkort på 2 cd skivor av svr,Lisa Syre'n har skrivit sin autograf på den också.Pappa sa att då ville han ha den.Lisa Syren gillar pappa..Hejsvejs.

2007-11-29 @ 12:09:46
Postat av: Katarina

är det inte pappa som gillar lisa syrén?

2007-11-29 @ 17:28:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0